יום רביעי, 14 במאי 2008

מה שכל איש שיווק צריך לדעת

לפעמים אנחנו חייבים שיתרגמו לנו בשביל שנקרא משהו.
אז קבלו קטעים נבחרים מפוסט חדש ומצוין של בלוגר השיווק הטוב בעולם - סת' גודין.

מה שכל איש שיווק צריך לדעת:
  • הלקוחות הכי טובים שלך שווים הרבה יותר מהלקוחות הממוצעים שלך
  • השיווק מתחיל לפני יצירת המוצר
  • פרסום הוא סימפטום, טקטיקה. שיווק הוא הרבה יותר מכך.
  • מוצרים יוצאי דופן הם מוצרים שמדברים עליהם (remarkable מגיע מהמילה remark)
  • שיווק זו הדרך בה שירות הלקוחות שלך עונה לטלפון, הפונט על דפי החשבוניות החודשיות שלך ומדיניות החזרות המוצרים שלך.
  • אתה לא יכול לרמות את כל האנשים, אפילו לא חלק מהזמן. ואנשים, לאחר שרימו אותם, מדברים על החוויה שלהם.
  • אם אתה משווק בהתבסס על תקציב שנתי די קבוע, אתה מתייחס לשיווק כהוצאה. אנשי שיווק טובים מבינים שזו השקעה.
  • אנשים לא קונים מה שהם צריכים. הם קונים מה שהם רוצים.
  • אנשי שיווק טובים מספרים סיפור.
  • בחר את הלקוחות שלך. פטר את אלה שפוגעים ביכולת שלך לספר את הסיפור המתאים לשאר.
  • מוצר שפונה לכולם בד"כ לא יגיע כמעט לאף אחד.
  • אנשי שיווק טובים מודדים.
  • שיווק אינו מקרה חירום. הוא מהלך מחושב ומתוכנן אשר החל לפני זמן רב ולא יסתיים עד השלמת המשימה.
  • לקוח אחד מאוכזב שווה ערך לעשרה לקוחות מרוצים.
  • בעולם של גוגל, הטוב בעולם מנצח יותר ולעיתים קרובות יותר.
  • יש היום יותר אנשים עשירים מתמיד, והם דורשים יחס אחר.
  • חברות אשר מתנהלות ישירות מול לקוחותיהן מרוויחות נכס עתידי.
  • אתה יכול לשלוט במדיה חברתית (רשתות חברתיות, בלוגים, פורומים...) לטווח קצר בלבד.
המקור