(מייל שבועי ללקוחות GI)
שלום חברים,
טוב האמת לא ממש שלום, לא הפסקת אש, ואפילו לא רגיעה,
זה כמעט שבועיים כולנו משתדלים לעבוד כרגיל אבל עסוקים תמידית במה קורה אי שם בדרום.
הסקרים מראים שרוב העם תומך בלחימה בעזה, גם חלק גדול מממשלות העולם, אך בכל רחבי העולם מתקיימות מחאות אזרחיות נגד הלחימה.
מחאות אלה מצטלמות טוב ואכן יש להן השפעה מסוימת על דעת הקהל העולמית, במיוחד במערכה עם איפול תקשורתי כמעט מוחלט.
במצב זה, האינטרנט, מדיה חופשית יותר, הופך למקור מידע מרכזי, ואכן החיפושים אחר הביטויים "Israel" ו-"Gaza" עולים עשרות מונים.
לכן מרכזים שני הצדדים מאמצי הסברה באינטרנט.
1_
אחד הסרטונים הפופולאריים ב-youtube בשבוע הראשון ללחימה בעזה היה דיווח מרשת אל ג'זירה.
אנשים ברחבי העולם אשר רצו עכשיו ומיד לדעת מה קורה בעזה – קיבלו את התשובה דווקא מהזווית הערבית.
2_
דובר צה"ל החל להגיב דרך ערוץ youtube ייעודי.
מדי יום עולה סרטון הסברה באנגלית עם דיווח על הלחימה (כמו זה).
אבל התכנים הפופולריים ביותר בערוץ הם דווקא צילומי האוויר של הלחימה (כמו זה) – בסופו של יום אנשים אוהבים אקשן.
באופן בלתי מפתיע, לערוץ ההסברה הערבי של משרד החוץ ה-youtube אין כמעט דורשים ומספר הצפיות אפסי.
3_
מיקרו-בלוגינג הוא טרנד עולמי, בו אנשים מעדכנים מספר פעמים ביום על מעשיהם בשורה אחת. (בניגוד לבלוג שהוא ארוך יותר ומתעדכן פחות)Twitter הינו האתר הפופולרי ביותר בתחום.
הקונסוליה הישראלית בניו יורק פתחה ערוץ Twitter המפנה לסיקורים בעלי התייחסות חיובית לישראל באתרי חדשות שונים.
4_
קמפיין הבחירות של ברק אובמה, שעוד נכתוב עליו בהרחבה, ידוע בכלים שהוא נתן לתומכי אובמה להשפיע ולהסביר.
כעת, אתר עצמאי בשם Help Us Win נותן לתומכי ישראל כלים על מנת לעשות בעצמם הסברה ברשת.
הגולש מקבל הנחיות היכן להגיב באתרי חדשות.
הגולש מקבל תשובות מוכנות לנושאי המפתח בלחימה ובסכסוך.
הגולש מקבל הנחיות לשילוב סרטונים רלוונטים באתר/בלוג שלו.
הגולש מקבל כלי פייסבוק.
בזמנו ניסה קמפיין פייסבוק לעורר מודעות עולמית לגלעד שליט דרך עידוד המשתמשים להחליף את תמונותיהם לתמונתו של שליט.
גם בלחימה הנוכחית ישנה יוזמה לשנות את תמונות הפרופיל לתמונות תמיכה בישראל, אבל היוזמה המעניינת והמקורית יותר היא אפליקציית פייסבוק בשם Qassam Count.
האפליקציה משתלטת על שורת ה-status של המשתמש, בה הוא בד"כ מעדכן על מצב רוחו או מעשיו.
וכך במקום תוכן כמו - "היה מעולה אתמול בלאנדן" - ה-status משתנה למשהו בסגנון הבא:
כך נחשפים מאות או אלפי החברים של המשתמש למציאות העגומה בדרום ישראל.
5_
בשנה האחרונה נעשה מאמץ הסברה ערבי בקמפיין להחרמת מוצרים ישראלים:
טוב האמת לא ממש שלום, לא הפסקת אש, ואפילו לא רגיעה,
זה כמעט שבועיים כולנו משתדלים לעבוד כרגיל אבל עסוקים תמידית במה קורה אי שם בדרום.
הסקרים מראים שרוב העם תומך בלחימה בעזה, גם חלק גדול מממשלות העולם, אך בכל רחבי העולם מתקיימות מחאות אזרחיות נגד הלחימה.
מחאות אלה מצטלמות טוב ואכן יש להן השפעה מסוימת על דעת הקהל העולמית, במיוחד במערכה עם איפול תקשורתי כמעט מוחלט.
במצב זה, האינטרנט, מדיה חופשית יותר, הופך למקור מידע מרכזי, ואכן החיפושים אחר הביטויים "Israel" ו-"Gaza" עולים עשרות מונים.
לכן מרכזים שני הצדדים מאמצי הסברה באינטרנט.
1_
אחד הסרטונים הפופולאריים ב-youtube בשבוע הראשון ללחימה בעזה היה דיווח מרשת אל ג'זירה.
אנשים ברחבי העולם אשר רצו עכשיו ומיד לדעת מה קורה בעזה – קיבלו את התשובה דווקא מהזווית הערבית.
2_
דובר צה"ל החל להגיב דרך ערוץ youtube ייעודי.
מדי יום עולה סרטון הסברה באנגלית עם דיווח על הלחימה (כמו זה).
אבל התכנים הפופולריים ביותר בערוץ הם דווקא צילומי האוויר של הלחימה (כמו זה) – בסופו של יום אנשים אוהבים אקשן.
באופן בלתי מפתיע, לערוץ ההסברה הערבי של משרד החוץ ה-youtube אין כמעט דורשים ומספר הצפיות אפסי.
3_
מיקרו-בלוגינג הוא טרנד עולמי, בו אנשים מעדכנים מספר פעמים ביום על מעשיהם בשורה אחת. (בניגוד לבלוג שהוא ארוך יותר ומתעדכן פחות)Twitter הינו האתר הפופולרי ביותר בתחום.
הקונסוליה הישראלית בניו יורק פתחה ערוץ Twitter המפנה לסיקורים בעלי התייחסות חיובית לישראל באתרי חדשות שונים.
4_
קמפיין הבחירות של ברק אובמה, שעוד נכתוב עליו בהרחבה, ידוע בכלים שהוא נתן לתומכי אובמה להשפיע ולהסביר.
כעת, אתר עצמאי בשם Help Us Win נותן לתומכי ישראל כלים על מנת לעשות בעצמם הסברה ברשת.
הגולש מקבל הנחיות היכן להגיב באתרי חדשות.
הגולש מקבל תשובות מוכנות לנושאי המפתח בלחימה ובסכסוך.
הגולש מקבל הנחיות לשילוב סרטונים רלוונטים באתר/בלוג שלו.
הגולש מקבל כלי פייסבוק.
בזמנו ניסה קמפיין פייסבוק לעורר מודעות עולמית לגלעד שליט דרך עידוד המשתמשים להחליף את תמונותיהם לתמונתו של שליט.
גם בלחימה הנוכחית ישנה יוזמה לשנות את תמונות הפרופיל לתמונות תמיכה בישראל, אבל היוזמה המעניינת והמקורית יותר היא אפליקציית פייסבוק בשם Qassam Count.
האפליקציה משתלטת על שורת ה-status של המשתמש, בה הוא בד"כ מעדכן על מצב רוחו או מעשיו.
וכך במקום תוכן כמו - "היה מעולה אתמול בלאנדן" - ה-status משתנה למשהו בסגנון הבא:
כך נחשפים מאות או אלפי החברים של המשתמש למציאות העגומה בדרום ישראל.
5_
בשנה האחרונה נעשה מאמץ הסברה ערבי בקמפיין להחרמת מוצרים ישראלים: