Every Day Low Prices.
הסלוגן שרד 19 שנה עד שב-2007 עשתה החברה שיפטינג קטן, החליפה לוגו ושדרגה גם את הסלוגן ל- "Save money. Live better"
השינוי בפוקוס לא היה גדול מאחר והערך הבסיסי של וולמארט - המחירים הנמוכים - עדיין שם.
הצד השני של הסלוגן - "Live Better" הוסיף על הערך הבסיסי:
* אלמנט רגשי למותג מעבר לאלמנט הפיננסי-חסכוני הקר
* העברת התועלת המיידית לצרכן כתוצאה מהחסכון
* התמודדות עם המשבר הכלכלי עוד בתחילתו
ואכן, וולמארט היא אחת החברות ששורדות את המשבר הפיננסי בצורה הטובה ביותר - מכירותיה עלו ב-15% השנה (מסיבות רבות כמובן).
לאורך שנים מספר היה הסלוגן של טיב טעם - "לאחרים פשוט אין את זה".
סלוגן אשר העביר בצורה מושלמת את הבידול של הרשת ואת המניע של לקוחותיה לחזור אליה.
טיב טעם היתה השחקנית הבולטת במגרש הפרימיום והייחודיות ולמותג היו ערכים ברורים.
בעוד ענקי הריטייל האחרים מתחו ובלבלו את המותג שלהם בין מיליון קטגוריות - שלי, דיל, ביג, בעיר, בול, יש וכו' וכו' - טיב טעם שמרה על נוכחות פרימיומית מובהקת.
ב-2008 התעוררו ברשת היקרה למשבר כלכלי הולך ומתחזק וחשבו להם כיצד לעבור אותו בשלום.
האסטרטגיה הנדרשת של מוצרי פרימיום במצבים כאלה היא תקשור של "Get More" ולא "Pay Less" ובמקביל כמובן קיצוץ מסוים במחירים על מנת להתקרב לתחרות.
בטיב טעם הלכו דווקא על "Pay Less", גם זה בהיקף מאוד מצומצם, והכריזו על מועדון לקוחות חדש אשר שונה ממועדון הלקוחות הקודם בכך שיש בו הנחה קבועה של 10% על מספר מוצרים שבמבצע.
סלוגן מועדון הלקוחות הוא תרגום ישיר של הסלוגן החדש של וולמארט - "שלם פחות. תתחיל לחיות".
על ההעתקה הבוטה עוד הייתי יכול לעבור לסדר היום, אבל על שני דברים לא:
1. בעוד שבוולמארט האסטרטגיה היא המשך טבעי לקו הותיק של החברה, בטיב טעם הפרימיומית נראה הדבר מעושה
2. ההטבה מאוד מאוד צינית
האם בעקבות 10% הנחה על מבחר מצומצם של מוצרים אני פתאום "אתחיל לחיות"?
עד עכשיו חייתי בדוחק וצמצום, לא יצאתי מהבית ואכלתי רק דייסת סולת אבל פתאום שאני משלם על קילו עגבניות
3.60 במקום 4 אני יכול להרשות לעצמי סופשבוע מפנק בפריז?
נו באמת...
בתקווה מועדון הלקוחות החדש אינו סנונית אשר מבשרת על ויתור מוחלט על נכסיות המותג של טיב טעם.