יום שישי, 5 ביוני 2009

GI Weekend 24 - Let me Annotate you

לפני שבועיים משרד פרסום קטנטן מצפון קרולינה בשם Boone Oakley השיק אתר חדש.
אין שום סיכוי שאי פעם הייתם שומעים על המשרד הזה. אבל הנה אתם שומעים. אז כנראה שהוא עשה משהו טוב.
ככה חושבים גם בלוגרים וטוויטרים רבים שיצרו באז רציני על האתר וגם 3 לקוחות חדשים שהתוודעו למשרד והחליטו להתחיל לעבוד איתו תוך ימים ספורים מהשקת האתר.
אז מה בעצם יש שם?
המשרד היה זקוק לרענון לאתר ובחר להשתמש ב-Youtube Annotations, טכנולוגיית יוטיוב די חדשה אבל פשוטה למדי אשר מאפשרת:
1. להוסיף טקסט על סרטונים (לדוגמא הוספת תרגום, מידע או אפילו מסר פרסומי)
2. לקשר בין סרטונים בתוך יוטיוב (לדוגמא ליצור עלילה בין מספר סרטונים)

Boone Oakley ניצלו את האפשרות ה-2 ויצרו את אתר הבית שלהם כסרטון יוטיוב.
מה ז"א? בואו תראו בעצמכם. המבקרים ב-
www.booneoakley.com מופנים ישירות לסרטון היוטיוב.

במקרה הזה שוב המדיום הוא המסר, ומשרד הפרסום מרוויח מעצם העובדה שהאתר שלו, כרטיס הביקור שלו, הוא קריאיטיב מנצח בפני עצמו. קהל היעד של האתר, מנהלי פרסום ושיווק, הם בד"כ מסוג האנשים אשר מתעניינים בקריאיטיב ומעבירים אותו הלאה, וכך משרד שהיה פחות או יותר אנונימי עד היום הופך למותג.

הייתם מצפים שכמו שכל מותג שני עשה סרטים ויראליים כך יפרחו גם המותגים המנצלים את ה-Annotations.
לא כך הדבר והתקשיתי למצוא יותר משני קמפיינים מסחריים שעשו זאת יפה. שני הקמפיינים מבוססים על Advergame (משחק ממותג), קונספט ותיק ומוכר, אך בעוד שבד"כ צריך להניע את הגולשים להגיע ל-Advergame, במקרה זה ה-Advergame חי במדיה החברתית, כלומר תופס את הגולשים היכן שהם כבר נמצאים.

1_
הקמפיין הבולט נעשה ע"י סמסונג לקידום מכשיר ה-Instinct שלהם. הגולשים משתתפים במשחק עלילתי ובוחרים בסוף כל סרטון מה יהיה המשכו והאם הם ילכו עם ה-Instinct שלהם.
לקמפיין >>

2_
H&R Block, אחת הפירמות הגדולות לראיית חשבון בארה"ב, אשר בניגוד למצופה דווקא די בולטת בפעילות שיווקית, ביקשה להראות עד כמה היא מומחית במיסים ועד כמה היא יודעת למצוא ניכויי מס שחברות אחרות לא מוצאות.
הפתרון הוא משחק "מצא את ההבדלים" בתוך סרטון יוטיוב.
לקמפיין >>

3_
הסרטון הפופולרי ביותר שעושה שימוש ב-Annotations נעשה דווקא ע"י קוסם ישראלי בשם אורן שלום.
כן כן, קוסם שאתם לא שמעתם את שמו מעולם ידוע ליותר מ-10 מיליון אשר צפו בקסם שלו (שביננו, הוא אחד הקסמים הפשוטים והברורים מאליהם)
לקסם >>

וכמובן נשאלת השאלה - מה יהיה הקמפיין הישראלי הראשון שישתמש ב-Annotations?