יום ראשון, 21 בפברואר 2010

10 הסאונדים הכי אפקטיביים

איזה סאונד הכי גורם לכם לתגובה רגשית?
הייתם חושבים שאולי כדאי לעשות בו שימוש מסחרי?
בטח כבר שמעתם על המושג Neuromarketing או נוירו-שיווק, או במילים פשוטות יותר שיווק המתבסס על סריקה של של התגובות הנוירולוגיות שלנו באמצעות אלקטרודות המודדות את פעילות המוח בתגובה לגירויים שונים. וכן, יש אלמנט לא אתי במידה מסוימת לכל העניין אבל זה לדעתי זה די אינהרנטי בכל עולם השיווק.
נוירו-מרקטינג היה בעיקר מושג אקדמי עד שגורו השיווק וכתב AdAge מרטין לינדסטרום ערך סדרת מחקרים בתחום, הוציא את ספרו המעניין Buyology והחל להרצות על העניין ברחבי העולם ואפילו בכנס דה-מרקר לפני שנתיים. בספרו הקודם Brandsense שלדעתי נקרא בישראל "מיתוג רגשי" תיאר לינדסטורם את החשיבות של עירוב כל החושים במיתוג ואת ההשפעה של קול, ריח, מגע וטעם מעבר מויז'ואל על תפישת המותג.

והנה לינדסטרום מערב את התזות של שני ספריו ובודק מהם הסאונדים שעוררו הכי הרבה פעילות מוחית בניסוייו, כלומר בעלי פוטנציאל להשפיע על צרכנים.
אז מהם הסאונדים הכי עוצמתיים?
  1. צחוק של תינוק
  2. טלפון רוטט
  3. כספומט
  4. המנון ארה"ב
  5. סטייק על האש
  6. מנגינת Hail to the Chief הצבאית
  7. הדלקת סיגריה
  8. מארש החתונה
  9. Wish upon a Star של דיסני
  10. מנגינת התוכנית של דיוויד לטרמן
ועדיין מרבית החברות לא מחזיקות בסאונד קונסיסטנטי המזוהה עם המותג לאורך שנים. לינדסטרום גם בדק מהם הסאונדים המותגיים הכי עוצמתיים. במקום הראשון כמובן אינטל. החברה עם אחד המוצרים הכי לא מוחשיים שהכי צריכה ליצור תפישת מותג המבוססת על חוויות חיצוניות אשר אינן קשורות למוצר עצמו.
אז מי יהיה המותג הראשון שיאמץ את סאונד התינוק הצוחק?