יום חמישי, 11 בדצמבר 2008

GI Weekend 2 - יש פינגווינים שמבינים שיווק

(מייל שבועי ללקוחות GI)

השבוע נתחיל בכמה שאלות:
מה עושים לכם המותגים הבאים – כנרת זמורה ביתן, עם עובד, הספריה החדשה, כתר, בבל, דביר, מסדה?
האם הם בכלל מותגים? האם יש לכם מסר ועולם ערכים משלהם אשר מחויב ממותגים?
האם עצם העובדה שספר מסוים הוא מהוצאה מסוימת יגרום לכם לרכוש אותו?

התשובה כנראה שלילית.
המותג היחיד שמשחק תפקיד ברכישת סיפורת הוא הסופר עצמו.



הוצאת הספרים הוותיקה פינגווין חשבה אחרת.
היא החליטה למתג מוצר ותיק דווקא תוך שימוש במדיה הכי חדשנית.
בעקבות ההחלטה האסטרטגית יצרה החברה עולם ערכים שלם מסביב המותג פינגווין, יצרה מערכת יחסים עם לקוחותיה
ומיצבה עצמה כחברה חדשנית ונועזת - מיצוב יוצא דופן בעולם המולי"ם.


1__
כפי שצפייה במשחק כדורסל מעוררת את החשק לשחק, כך קריאת ספרים מעוררת אצל אנשים רבים את התשוקה לכתיבה.
פינגווין רתמה את תשוקה זו לטרנד ה-
crowdsourcing, בו הציבור לוקח חלק ביצור מוצרים, ויצרה קמפיין בשם A Million Penguins בו הגולשים כותבים ביחד ספר – 1500 כותבים לקחו חלק בפרויקט שלצערי כבר לא באוויר.
2__
כולנו נוטים להימשך לאנשים עם תחומי עניין דומים לשלנו – מוסיקה, קולנוע, ספורט, טלוויזיה וגם ספרות.
פינגווין הבינה את החיבור ויצרה אתר היכרויות בשם
Penguin Dating אשר מבסס את ההתאמה ע"פ הטעם הספרותי של הגולשים.
3__
דפוס הוא המדיה הכי ותיקה שאנחנו מכירים - מדיה שבניגוד למדיות אחרות די שקטה על שמריה לאורך הדורות.
בקמפיין מבריק בשם
We Tell Stories הוסיפה פינגווין מימד חדש למדיה הנושנה ויצרה גרסאות לסיפורים קלאסיים תוך שימוש בטכנולוגיות חדשניות.
לדוגמא, סיפור המסופר דרך הבלוגים של הדמויות, סיפור המתרחש על מפה של Google Maps, סיפור הנכתב בזמן אמיתי, סיפור שמסופר באנימציות פלאש ועוד.
4__
פינגווין כותבת את ה-
Penguin Blog, בלוג המתעדכן תדיר וכולל תכנים אטרקטיביים לקהילת חובבי ספרות.באמצעות הבלוג פינגווין מתקשרת עם לקוחותיה ומשתפת אותם בתהליך יצירת הספרים.

לסיכום, פינגווין מציגה בצורה יפהפייה כיצד יכול מותג לברוא עצמו מחדש ברשת, וליצור מערכת יחסים עם לקוחותיו המבוססת על ערך אמיתי.