יום ראשון, 28 בדצמבר 2008

GI Weekend 4 - מרי כריסטמס והפי חנוכה

(מייל שבועי ללקוחות GI)
שלום חברים וחג שמח!

והשבוע במהדורת חגים מיוחדת נראה כמה יוזמות מעניינות לרגל הולדתו של החבר ישו ולרגל ניצחון היהודים על היוונים.

1_
ענקית הקמעונאות האמריקאית JC Penney החליטה להעביר גברים סדנת חינוך בקניית מתנות.
הם יצרו קמפיין בשם Beware of the Doghouse אשר במרכזו סרטון שמציג את גורלו המר של בעל שקונה לאשתו שואב אבק לחג המולד.
באתר הקמפיין עוזרת לך JC Penney לקנות מתנות (נוצצות ועם קראט מכובד...) שיצילו אותך מאותו גורל אכזר.


אתר הקמפיין >>

2_
משרד האינטראקטיב הבינלאומי AQKA הכין סרטון מקורי לחג המולד.
תמיד תהיתם כיצד יכולים 49 מיקרוגלים לנגן את מנגינת חג המולד הידועה Jingle Bells?


בצורה הזו AQKA לא רק מאחלים חג שמח אלא גם מפגינים את יכולתם הויראלית המרשימה לפני קהל לקוחות פוטנציאליים נרחב.

3_
עכשיו בואו נצא קצת מהעולם הקניות הקפיטליסטי ונתחבר לסמלים המסורתיים של חג המולד.
קמפיין הכריסטמס הקלאסי ביותר נעשה ע"י רשת הציוד המשרדי OfficeMax.
לראשונה, אנשים הוזמנו להעלות את תמונותיהם אשר שולבו בסרטון משעשע בכיכובם כעוזרי סנטה קטנטנים.
בשנתיים שחלפו מאז אינספור קמפיינים עשו זאת, אבל ל-Elf Yourself מקום של כבוד בהיסטוריית האינטראקטיב.
סרטון לדוגמא:

אתר הקמפיין >>

סמל נוסף של חג מולד הוא כמובן השלג.
משרד האינטראקטיב Popular Front מחזיר את הגולשים האמריקנים לימי בית הספר היסודי, בו יצרו ברכות חג מולד בצורת פתיתי שלג.
האתר מאפשר לגולש לעצב פתית שלג וירטואלי ולשלוח ברכת חג לחבריו.

4_
ומה עם קצת יהדות?
הסרטון הכי נצפה בבחירות האחרונות בארה"ב היה
Yes We Can, שאני בטוח שכבר יצא לכם כבר לראות איפשהו.
כמובן שהסרטון גרר אינסוף המשכים וטייק אופים.
עכשיו, לכבוד החנוכה מגיע סרטון חדש.
חב"ד קנדה החליטו לחבר את רוח ההתלהבות מהשינוי שמביא אובמה לשורשים יהודים, במטרה לעודד צעירים לחגוג את חנוכה.
מסתבר שלאורך ההיסטוריה, ממשה רבינו, דרך המכבים ועד רוסיה הקומוניסטית, שרדו היהודים בזכות אמונה אחת - Yes We Can
.


5_
ודרך אגב,
הידעתם איזה מותג-על הנחיל את דמותו של הסנטה המודרני?

חג שמח!