יום ראשון, 18 בינואר 2009

GI Weekend 7 - המדיום הוא המסר

(מייל שבועי ללקוחות GI)

שלום חברים,

כל מי שעבר בלימודיו האקדמיים "מבוא לתקשורת המונים" או איזושהי ורסיה של הקורס ודאי זוכר את השם "
מרשל מקלוהן".
כן, כן, אותו טיפוס תמהוני שפלט את המשפט האלמותי "המדיום הוא המסר".
בזמנו היתה למשפט משמעות חברתית די עמוקה, אך ברבות הימים העניק לה עולם הפרסום משמעות משלו.
"המדיום הוא המסר" מסמל כיום שימוש חכם במדיום, כך שהמדיום עצמו מעביר את המסר.
דוגמא קטנה מעולם נשכח בשם פרינט –
מודעה של מכונית היוקרה השוודית Koenigsegg המעבירה את מהירות המכונית דרך הדימוי למטוס נייר.

אבל אנחנו בעסקי האינטראקטיב, לא?
אז הנה כמה מטעמים...

1_
הטריגר שלי לכתוב על הנושא היה קמפיין מעולה של יצרנית הרכב פורד שעלה בשבוע שעבר.
במהלך שהעלה לרמה חדשה את שיתוף הפעולה בין מפרסם לאתר, יצרו פורד ואתר הספורט ESPN קמפיין פורץ דרך בדרך התקשור בין שטח פרסומי לשטח תוכן.
לאחר הלחיצה על הבאנר, טנדר של פורד שועט למרכז עמוד הבית של ESPN, תוך כדי כך שהוא מתיז בוץ לעבר איזור הוידאו של האתר, ומלכלך את חליפתו הנאה של כתב ESPN.
תחשבו על זה, זוהי רק ההתחלה.
הצעד הבא זה יונית לוי מדברת עם התינוק של במבה על ענייני דיומא.

אומנם באיכות גרועה מאוד אבל - סרטון המדגים את הקמפיין:



תמונת מסך של הכתב המסכן >>

2_
נינטנדו רצתה לקדם את המשחק החדש – "האחים סופר מריו" - בקונסולת המשחקים האולטרה פופולרית שלה – Nintendo Wii.
בשיתוף פעולה עם אתר קטן בשם youtube, העבירה נינטנדו את חווית האחים סופר מריו דרך סרטון המראה את מהלך המשחק, כאשר לפתע יוצא הסרטון מהפריים ומתחיל להרוס את youtube.

עמוד הקמפיין
>>

3_
מטרת הקמפיין עתיר פרסים לפורטל הנורווגי SOL היתה למצב את הפורטל כאתר חדשני, כיפי ויוצא דופן אשר תמיד משאיר אותך מעודכן בכל מה שחם.
בקמפיין השאפתני ישבו 3 קופירייטרים אשר יומם וליל וכתבו בזמן אמיתי טקסטים משעשעים אשר הופיעו על הבאנרים באתרים השונים ותקשרו עם התוכן אשר לידו הם ניצבו.
לדוגמא, הוספת בלון דיבור מעל אנשים בתמונות עם טקסטים מצחיקים או ציור החדשות בצורה אבסורדית.
בואו תראו לבד...

מהלך הקמפיין
>>

4_
קמפיין קנדי לעידוד חסכון בחשמל מחשיך את האתר כולו על מנת להדגים עד כמה קל לחסוך בחשמל.

עמוד הקמפיין
>>

5_
ולסיום קצת "המדיום הוא המסר" made in Israel, או ליתר דיוק – made in beit kardan.
בקמפיין לביטוח 9 מיליון, אחד הקמפיינים הכי טובים לדעתי שיצאו ממפעלי גריי אינטראקטיב ב-2008, שיתפנו פעולה עם שני אתרים רלוונטיים לקהל היעד – ynet וספורט5.
אנשינו הטובים תפרו קריאיטיב ייעודי לכל אתר, אשר העביר באמצעות אינטראקציה עם האתר עצמו את מסר הפשטות של ביטוח באינטרנט עם 9 מיליון.

קמפיין 9 מיליון – אתר ynet
>>
קמפיין 9 מיליון – אתר ספורט5
>>


בתקווה שקיבלתם חשק להפוך את המדיום למסר...