יום שני, 5 בינואר 2009

Pepsibama

כבר כתבתי קודם על מהלך המיתוג הגדול של פפסי, אשר במרכזו שינוי הלוגו הקלאסי ללוגו שמזכיר מאוד את הלוגו של אובמה - אייקון תרבותי כיום בארה"ב.

תהיתי אז האם הדמיון מקרי או מכוון.
חשיפת קמפיין 2009 של פפסי מספקת את התשובה כאשר גם השפה הגרפית שלו מאוד "אובמית" ובעיקר בולט השימוש בלוגו פפסי בתור האות O במילים, בדיוק כמו בקמפיין אובמה.
בנוסף, גם המסרים בפרסומת מאוד מזוהים עם עולם הערכים של אובמה - אופטימיות, אחדות, התלהבות וכיף.

כמה דוגמאות לשימוש ב-O של לוגו אובמה:



והחיקוי של פפסי 2009:


וסרטון הפרסומת:


אז נכון, חברות כבר עשו שימוש באייקונים מונומנטליים כמו צ'ה גאוורה, ג'ון קנדי, קית' הרינג ועוד רבים וטובים, אבל מעולם לא שינתה חברה כ"כ גדולה ומרכזית את הלוגו שלה והשפה הגרפית שלה ע"פ אייקון פוליטי, ועוד מכהן.
ימים יגידו אם זה ניצול הזדמנות קריאיטיבי גאוני או טעות היסטורית.