יום שלישי, 17 בפברואר 2009

GI Weekend 11 - טייק אוף בחירות

(ניוזלטר שבועי ללקוחות GI)
שלום חברים,

אני מקווה שנהניתם מיום הקניות שהשבוע הזה זימן לכם.
אני מקווה שגם יצא לכם לעבור בקלפי.
זו היתה מערכת בחירות קצרה ודי מנומנמת, הרבה בגלל המגבלות המטופשות על תעמולת בחירות בישראל.
הדבר הוביל לכך שבחירות 2009 היו בחירות האינטרנט האמיתיות הראשונות, כאשר כל המפלגות השקיעו מאמצים וסכומים נכבדים מאוד בקמפייני האינטרנט שלהם.
אני יכול לנתח לכם עכשיו בלי סוף את אסטרטגיות האינטרנט של המפלגות השונות, היוזמות, החידושים, הטכנולוגיה וכו', אבל בינינו אני יודע שבאמצע יום עבודה כולנו רק רוצים קצת פאן.
אז ברשותכם אני אסתפק בכמה קריאיטיבים שאולי לא נתקלתם בהם.
וכן, רוב מה שתראו פה הוא סוג של טייק אוף על קריאיטיב מחו"ל. בדרך כלל אני די נגד, אבל לדעתי כאשר אנחנו לא בזירה המסחרית זו השראה מבורכת.
יאללה קחו כמה דקות...

1_
הסרטון הנצפה ביותר בבחירות האמריקניות היה
Obama Girl.
התגובה הישראלית התבקשה ואכן הגיעה במהרה.
החיקוי המרשים ביותר נעשה בפריימריז של הליכוד ע"י מועמד הצעירים שגיב אסולין עם
Asulin Girl.
בבחירות עצמן צמח לו לפתע גם
Livny Boy.
ובתגובה לכך חיקוי משעשע של
Hezbollah Boy.

2_
תארו לכם שלא הייתם הולכים להצביע ואובמה היה מפסיד בגלל קול אחד?
זהו הבסיס לסרטון הויראלי ביותר בבחירות האמריקניות.
15 מיליון אמריקנים יצרו לחבריהם
סרטון אישי לעידוד ההצבעה, המראה מהדורת חדשות אשר מכסה את הסנסציה.
בליכוד ראו כי טוב ויצרו את
גרסת ביבי הפחות מרשימה.

3_
אחת מסדרות הפרסומות הפופולריות בשנים האחרונות בארה"ב היא סדרת
Mac vs. PC של אפל.
בסדרה מוצג בחור צעיר ומגניב המייצג את אפל מול חנון ממושקף המייצג את מיקרוסופט.
בטייק אוף מצוין של מפלגת חד"ש, שמאל מול שמאל חדש, מוצגת מר"צ בתפקיד שמאל וחד"ש בתפקיד השמאל החדש.
סרטון לדוגמא
>>
כל הסרטונים >>

4_
Improv Everthing הוא טרנד עולמי בו קבוצות מתארגנות ויוצרות סצינות המוניות.
בפעולה המפורסמת ביותר שלהם 200 איש קפאו למשך מספר דקות באמצע תחנת הרכבת גרנד סנטרל בניו יורק.
התנועה החדשה מר"צ ומנכל"נו היקר ערן ארדן יצרו את
הגרסה הישראלית בדיזנגוף סנטר.

5_
אחד הסרטונים הנצפים בהיסטוריה של האינטרנט נוצר ע"י מעריץ הזוי של בריטני ספירס בשם כריס קרוקר.
לאורך הסרטון בוכה קרוקר בתחינה
"Leave Britney Alone".
קרוקר הפך בעקבות הסרטון לכוכב, ולסרטון נוצרו אינספור גרסאות וטייק-אופים.
בבחירות שלנו הגיע תורה של "המעריצה של ביבי" להתחנן "
Leave BIBI alone".

6_
תקראו לי שטותניק, תקראו לי קופיף לא מתוחכם, אבל היציאה האהובה עלי בבחירות 2009 היא סדרת הסרטונים "בוחרות יקרות".
"בוחרות יקרות" הן שירלי ולירון, צמד פקאצות שמאוד אוהבות את קדימה וציפי לבני.
בסדרת מערכונים משעשעים הן משלבות מסרים מגוונים התומכים בקמפיין קדימה הסטנדרטי.
קבלו פרק אחד לדוגמא
>>
לדעתי כל הפרקים שווים צפייה >>


שבוע מעולה ועתיר משאים ומתנים קואליציונים לכולכם!