יום ראשון, 8 במרץ 2009

GI Weekend 14 - סיי צ'יז

(ניוזלטר שבועי ללקוחות GI)


במחקר שערכנו לאחרונה עבור אחד מלקוחותינו גילינו שלמעל 70% מהגולשים יש גישה למצלמת רשת.
ועדיין אנחנו לא רואים המון קמפיינים שמערבים מצלמות רשת, וזאת מכמה סיבות – החשש שלגולשים אין גישה לוובקאם בזמן צפיית הבאנר, החשש שלא תהיה להם סבלנות לעבור את החוויה היחסית ארוכה, הסיבוך והעלויות הכרוכות בפיתוח, קהל יעד מבוגר מדי לחלק מהמותגים וכיו"ב.
מנגד יש יתרונות רבים לקמפיין הכולל שימוש בוובקאם – חוויה ארוכה יותר וייחודית יותר, זכירות טובה יותר של המותג, מיצוב המותג כחדשני יותר, אקטיביציה של קהל יעד צעיר ועוד.
אבל התובנה הגדולה מכולן שהתעוררה בשנה-שנתיים האחרונות היא שוובקאם זו לא מצלמה.
או לפחות לא רק מצלמה.
וובקאם הוא אמצעי שליטה והעברת מידע למחשב לכל דבר ועניין, בדיוק כמו עכבר ומקלדת.
אז כמובן שיש לנו קמפיינים שמשתמשים ביכולת הצילום של הוובקאם, אבל במקביל יש יותר ויותר קמפיינים בהם המשתמש שולט בחוויה שלו דרך תזוזה אמיתית של הגוף במקום דרך העכבר.

וב-4 מילים:
יש לכם וובקאם? תהנו...

1_
במנטוס חיפשו דרכים כיצד לבדל את עצמם מסוכריות מנטה אחרות.
בשנה האחרונה הם יצרו את קונספט "נשיקת המנטוס" תחת הסלוגן "There's nothing like a mentos kiss", אשר נותן כר קריאטיבי רחב לפעילויות תחת עולם התוכן של נשיקות ובמקביל מחנך שוק להזדמנות צריכה אשר לא היתה קיימת קודם לכן.
אחת הפעילויות היא
Mentos Kiss Cam, בה הגולש מתנשק עם בחורה מדהימה (או גבר, אני לא מתערב לכם בהעדפות) דרך הוובקאם, ומקבל את המשמעות של "נשיקת מנטוס".
סרטון שמדגים את זה בפעולה >>

ואם כבר מדברים על "נשיקת המנטוס", הנה עוד קמפיין (ללא וובקאם) שמציג את
Mentos Kiss Fight, סוג של משחק מכות בז'אנר המוכר, רק שבמקום מכות היריבים אמורים להצליח לנשק אחד את השנייה.

2_
זוכרים את הסרט "קלולס" בו אלישיה סילברסטון נהנתה מארון ממוחשב שהראה לה כיצד היא נראית עם בגדים שונים?
ריי באן החליטו לנצל את הוובקאם ליותר מקמפיין ופיתחו אפליקציה שלמה ומשוכללת המאפשרת לגולשים למדוד את מגוון משקפי השמש של החברה דרך האינטרנט.
שילוב חכם אשר נותן ערך אמיתי לגולש ובמקביל בעל פוטנציאל בלתי מבוטל להגדלת מכירות.
האפליקציה >> (לבחור Virtual Mirror)
סרטון שמדגים את זה בפעולה >>

3_
ולמה בעצם לא להשתמש בוובקאם בשילוב עם מדיות אחרות?
מיני יצאה לא מזמן בפעילות אשר מחברת בצורה מדהימה בין פרינט לאינטראקטיב.
החברה צירפה לעיתונים בגרמניה אינסרט שברגע שמציבים אותו מול הוובקאם פתאום רואים עליו מיני קופר תלת מימדית. פשוט יפהפה.
סרטון שמדגים את זה בפעולה >>

4_
הונדה
הורידה את השימוש בוובקאם לרמת הבאנר ויצרה באנר משוכלל אשר משתמש בוובקאם על מנת להציע לגולש
נסיעת מבחן בהונדה סיביק.
ולא, אתה לא הופך פתאום לנהג מרוצים, הבאנר כולה מצלם את הגולש ושותל אותו בתןך הונדה סיביק. אבל בתור פעילות בתוך באנר זה מגניב לגמרי.

5_
ולסיום קמפיין וובקאם שבטח כבר ראיתם בשבוע האחרון -
קמפיין בזק של GI.
מטרת הקמפיין לקדם את המבצע החדש של בזק בו מקבלים את קונסולת המשחקים Wii בהתחברות לאינטרנט האלחוטי של בזק.
זהו אחד הקמפיינים בהם האינטרנט באמת משלים בצורה חכמה את המדיות האחרות אשר נותנות מידע, בכך שהוא ממחיש את חווית ה-Wii, מכשיר שרבים עדיין לא מכירים.
אם יש לכם מצלמת אינטרנט אתם מוזמנים לחוות את ה-Wii. ואם לא אתם גם יכולים אבל זה פחות כיף...

שיהיה שבוע מעולה...