יום חמישי, 14 במאי 2009

GI Weekend 22 - מרינה באיביזה


החודש נפל דבר בעולם האינטרנט.
לראשונה עבר השימוש העולמי ברשתות חברתיות את אחד השימושים הבסיסיים והפופולאריים ביותר – דואר אלקטרוני.

המגמה ברורה, גם בארץ וגם בעולם רשתות חברתיות רק צומחות בטראפיק ובזמן הגלישה. לא במקרה שואלים המון לקוחות איך ניתן לנצל את הרשתות החברתיות לקידום המותג או לקידום מכירות. זהו אתגר גדול מאוד ומעטות החברות בעולם אשר הצליחו בצורה משמעותית בקמפיינים שלהם ברשתות חברתיות.
אבל אולי הבשורה מגיעה מציון. או ליתר דיוק מבית קרדן. רציתי לשתף אתכם הפעם בקמפיין שלנו בו נעשה שימוש יוצא דופן ביכולות של פייסבוק.

אחד השימושים הפופולאריים בפייסבוק הוא שיתוף של תמונות וסרטונים אך לא ראיתי קמפיין משמעותי בעולם שניצל זאת - קמפיין סיאט איביזה החדשה היה לטעמי פורץ דרך עולמי בשימוש בתוכן חברתי ממותג בפייסבוק.

זוכרים את
הפרסומת האחרונה של סיאט איביזה בה צעירים חוגגים תוך כדי הנסיעה?
המשימה שלנו היתה להעביר חוויה דומה בקמפיין האינטרנט ולחזק את הלגיטימציה של הרכב בקרב קהל יעד ממוקד.
הרעיון הגדול: צילום מובילי דעה בנסיעות מבחן בסיאט איביזה החדשה

1_
בשלב הראשון גויסו 40 מהצעירים המובילים את חיי הלילה בתל אביב אשר להם כמובן חברים רבים בפייסבוק, כך שכבר במעגלהראשון הצלחנו להגיע ל-35,000 צעירים.
2_
בשלב השני הזמנו את מובילי הדעה לנסיעת מבחן מיוחדת עם סלב - מרינה מהישרדות ולירן כוהנר מלכת היופי. נסיעות המבחן צולמו במצלמות נסתרות בתוך הרכב. לאחר מכן נערכו סרטונים אשר הותאמו לצפייה באינטרנט גם בפורמט, גם באורך, גם בקצב וכמובן גם באטרקטיביות.
ביננו, לא הייתם רוצים לראות איך חבר שלכם עושה פדיחות עם מרינה בנסיעת מבחן?
לדוגמא 1 >>
לדוגמא 2 >>
וכמה היילייטס >>
3_
בשלב השלישי שותפו הסרטונים בפלטפורמות שונות –
  • פייסבוק – הסרטונים ותמונות מהצילומים הועלו לפייסבוק ותויגו (tag). כך כל החברים של המצולם קיבלו הודעהאוטומטית על התכנים החדשים שהועלו אשר בהם מופיע החבר שלהם.
  • יוטיוב – הסרטונים הועלו ליוטיוב על מנת לאפשר הפצה נוחה באמצעות לינק ונגישות לקהל הרחב ולא רק לחברי פייסבוק

4_
בשלב הרביעי הושק קמפיין mass media שחשף את התכנים לכל קהל היעד והוביל
לאתר הקמפיין. באתר הוזמנו הגולשים גם הם להשתתף בנסיעת מבחן בלתי שגרתית כמו אנשי המסיבות.


בשורה התחתונה -

  • יותר מ-100 אלף צפיות בסרטונים בשלושת הפלטפורמות (אתר הקמפיין, פייסבוק, יוטיוב)
  • עלייה משמעותית מאוד בחיפושים אחר המותג
  • עלייה משמעותית מאוד בשיחה על המותג ברשת
  • שיחה ערה על המותג בפייסבוק – כל סרטון זכה בממוצע ל-12 תגובות ול-3 פרסומים על הקיר של החברים
  • ערוץ היוטיוב הגיע למקום ה-8 בערוצים הנצפים
  • ואפילו נוצר טייק אוף די הזוי...

ובשורה העוד יותר תחתונה – סחטיין גדול למנהל הקריאיטיב רז מסינג ולמנהל הלקוחות ערן שטרייכמן על קמפיין פורץ דרך.