יום שלישי, 30 במרץ 2010

הגדה של מקסוול

ב-1933 גילתה יצרנית הקפה Maxwell House שיהודים לא שותים קפה בפסח מאחר והם חושבים שזה לא כשר (תפישה של פולי קפה כקטניות). התובנה הובילה לרעיון שיהפוך להיסטורי - להוציא הגדה לפסח בחסות Maxwell House על מנת להעלות את המודעות לכך שהקפה שלהם כשר לפסח.
היוזמה הקטנה הפכה למהלך קידום המכירות הארוך בהיסטוריה. עם 50 מיליון הגדות לאורך השנים הפכה ההגדה של Maxwell House להגדה הנפוצה בעולם והמותג הפך לחלק בלתי נפרד מחג הפסח.

ואני סתם הייתי מופתע לגלות הערב בסדר הגדה ממותגת הרבה יותר מהגדות ממותגות בישראל. אבל כנראה שעם כזאת מסורת זה כבר לא ממש מיתוג אלא חלק אינטגרלי מהפסח האמריקאי.