יום רביעי, 3 במרץ 2010

USPizza

בניו יורק יש למעלה מ-1000 פיצריות. זה זמין, טעים, מהיר וזול (משהו כמו $2).
ועדיין מצאתי את עצמי עומד הלילה בחצות וחצי בתור של עשרה אנשים לפיצה ומשלם פי שניים. למה?
כי מסביב לפיצריה הזו היתה שיחה. למקום, כוך קטנטן בלואר איסט סייד, קוראים פיצה ארטישוק ובתפריט יש שני פריטים בלבד. פיצה מרגריטה סטנדרטית ופיצה עם ארטישוק.
הזמנתי כמובן את פיצת הארטישוק שהיתה חביבה למדי. בהחלט לא הפיצה הכי טובה שאכלתי בחיי, פיצה ממוצעת ב-"טוני ווספה" טובה ממנה אבל הסיפור מאחוריה מאוד פשוט אך בלתי שגרתי - פיצה עם ארטישוק. אומנם מדובר בבית עסק קטן אבל האנשים שם מבינים שיווק. הם בחרו ב-USP ברור וביססו עליו את כל הקונספט של המקום, כולל השם והתפריט. והעניין עובד.
האם הגימיק יכול לעבוד לאורך זמן כמו הסביח של עובד או שזהו טרנד חולף כמו הטורטיות? ימים יגידו...