יום שישי, 16 ביולי 2010

מלחמות היוונים

בתור מישהו שחי ונושם יוגורט בחודשים האחרונים היה לי די מוזר לקרוא את הכתבה בכלכליסט על הטענות של שטראוס-דנונה נגד תנובה-יופלה על כך שהעתיקה ממנה את הרעיון ליוגורט בסגנון יווני.
שטראוס טוענים ש-
"בתנובה הוציאו בעקבותינו את היוגורט היווני והעתיקו מאיתנו את המהלך. אין מקרים כאלו כשמשיקים יוגורט, ופתאום בתוך פחות מחודש החברה המתחרה יוצאת עם יוגורט זהה".
היוגורט היווני הוא הרי הטרנד הכי חם בארה"ב וההצלחה הכי גדולה של יופלה פה השנה. אין סיכוי שמנהל שיווק בתחום היוגורט יפספס את הטרנד הזה, השאלה היא מה הוא עושה איתו. אין פה העתקה של הרעיון אלא רק אולי הוצאה שלו לפועל בעקבות השקה של המתחרה.

בנוסף טוענים בשטראוס ש-
"העיצוב של היוגורט היווני שלהם הוא בצבע כחול, שהוא בעל דמיון מרהיב לאריזות היוגורט הכחולות של המותג 'דנונה' שלנו. זו עבודת חיקוי ברמה הנמוכה ביותר שיש". להלן האריזות מתוך הבלוג המעולה סמליל. האמת היא שחוץ מהעובדה שהצבע השולט בשתי האריזות הוא כחול כמו בדגל יוון וברוב מוצרי הצריכה ה-"יוונים" אני לא רואה יותר מדי דמיון, בטח שלא "מרהיב". האריזות של דנונה הן הרי ברמה אחרת לגמרי מבחינה עיצובית. יופלה לעומת זאת מרגיש לי קצת חובבני ביחס לרמת האריזות אליה התרגלנו, אולי אכן מאחר והמהלך נעשה בחופזה.

ובכל מקרה, הרי לא שטראוס ולא תנובה המציאו את הצבע הכחול לאריזות של מוצרים יוונים בכלל ויוגורט יווני בפרט. כך נראות אריזות היוגורט היווני שהושק השנה ע"י דנונה ויופלה בארה"ב. אני לא שמעתי טענות על העתקה הדדית למרות שבמקרה הזה יש אכן דמיון מובהק.