בשנים האחרונות מדברים המון על ה-"אייפון קילר", המכשיר הסלולרי שסוף סוף יהווה תחרות הולמת לאייפון. רק בסוף 2009 סוף סוף הגיע המכשיר המיוחל אשר הציב אתגר אמיתי לאייפון - Droid של מוטורולה. Droid מכר מיליון מכשירים בארה"ב תוך פחות מחודשיים וחצי, מהר יותר מהאייפון, והמשיך בצמיחה מהירה כאשר בחודשים האחרונים הגדיל את נתח השוק שלו ב-5% כאשר כל שאר המכשירים כולל אייפון איבדו נתח שוק. ההצלחה של המכשיר מתבססת הן על מכשיר מעולה והן על אסטרטגיה שיווקית חכמה אשר עושה את הדבר האלמנטרי והחשוב ביותר - מבדלת את ה-Droid מהאייפון. האם זה יעבוד גם בישראל? המכשיר עדיין יהיה מעולה אבל מה לגבי השיווק?
בביקור ראש השנה בארץ הקודש שמתי לב לפרינטים ושילוט חוצות ל-Droid שהושק לאחרונה בישראל תחת השם Milestone. אחרי שנחשפתי לקמפיין האמריקאי, הקמפיין הישראלי ממש עושה מבחינתי עוול למכשיר, ולא נותן סיבה להעדיף אותו על האייפון. למה?
- עיצוב נקי עם הרבה וויט ספייס וויז'ואל ניו אייג'י בולט מעביר משהו כמו אלגנטיות ולייפסטייל, מסר שלא ממש מחדש כלום בזירת הסלולר, ובטח שלא מביא בשורה אל מול האייפון המעוצב
- "מכשיר ללא פשרות" זו סיסמא די חלולה אשר לא מחדשת דבר ובאופן מוזר וצורם גם לא קשורה כלל לאקזקיושן ולויז'ואל
Droid זכה בארה"ב לתמיכה שיווקית עצומה של הספקית Verizon תחת קונספט אסטרטגי חכם בשם Droid Does אשר עושה את הדבר החשוב ביותר לסמארטפון חדש - מבדל את ה-Droid מהאייפון.
איך זה קורה?
הספוט iDon't תוקף את חסרונות האייפון:- תקשור יכולות ה-Droid אל מול החסרונות הידועים של האייפון (מולטיטאסקינג, מצלמה, בטריה וכו')
- מיצוב Droid כגאדג'ט גברי אולטמטיבי, כרובוט משוכלל שמשדרג את בעליו, אל מול האייפון שהוא צעצוע חמוד ולא יותר
ספוט נוסף תוקף את דימוי הצעצוע היפה והנשי של האייפון:
ספוט חדש יותר גם הוא מחזק את הפן הגברי של Droid וכיצד הוא משדרג את בעליו:
וגם בפרינט אפשר לעשות זאת - פרינט המדגיש את העובדה שלא ניתן לצפות באתרי פלאש באייפון וצוחק על קמפיין אייפון הקלאסי.
ומנגד בישראל, לא נראה שנעשתה עבודה נכונה בבניית המותג ובמיצובו של המכשיר המצוין כאייפון קילר האולטימטיבי. בסופו של יום הוא מרגיש כמו עוד סמארטפון בשוק. איך זה ישפיע על המכירות? נחכה ונראה.