יום שלישי, 12 באוקטובר 2010

אייפון קילר מפוספס 2

אני מניח שמאז נחיתת האייפון בארץ הקודש גם אתם רואים אנשים מתהלכים ברחובות עם המבט תקוע בסלולרי תוך כדי היתקעות אלגנטית בעוברים ושבים, תופעה שתמיד הזכירה לי את האנשים בסרט Wall-E אשר חיים בכורסאות ומנהלים את כל חייהם מול מסך ללא שום מגע אנושי. גם ג'רי סיינפלד לא ממש מחבב את זה. ואכן, גם לי קשה לדמיין פה מפגשים סוציאליים, בין אם זו פגישה עסקית, בירה עם חבר או שיעור בכיתה, בהם לא נשלף הסמארטפון בכל הזדמנות ובחוסר טאקט.
אז זהו בדיוק הבסיס לפיצוח של קריספין-פורטר (ובוגוסקי שהלך הביתה) להשקת הסלולרי החדש של מיקרוסופט - Windows Phone. תיארתי לא מזמן כיצד בארה"ב מתמודד דרויד מול האייפון בצורה מצוינת בזירה הקשה והצפופה הזו. אבל מה יעשה בזירה הזו מותג מבית מיקרוסופט, חברה שהצליחה להיכשל בכמעט כל מוצר צריכה שהיא אי פעם הוציאה?

החדשות הטובות הם שקריספין-פורטר הצליחו כרגיל להביא אותה באסטרטגיה מעולה וקריאיטיב לא רע בכלל.
החדשות הרעות שמיקרוסופט כמו מיקרוסופט מצליחים די להרוס.
בדומה לקמפיין דרויד, גם קריספין עושים את הצעד החכם ותוקפים את האייפון. אך בעוד דרויד מתייחס לפיצ'רים הספציפיים שלו אשר חסרים באייפון, קריספין לוקחים את האסטרטגיה של האייפון ומראים את הפן השלילי שלה. כך אסטרטגיית האייפון
There's an app for that (אייפון יכול לעזור בכל דבר בחיים) הופכת למשהו כמו - איך הפכנו כולנו למין זומבים שלא מחוברים לסביבה בגלל האייפון.

נראה שיהיו שני שלבים בהעברת המסר הזה:

שלב ראשון
שני הסרטונים ששוחררו אתמול מתארים איך האייפון הפך אותנו לזומבים תחת הכותרת המעניינת -
It's time for a phone to save us from our phones

המשפט החשוב עוד יותר הוא - I'm in, I'm out and back to my life, אשר השלב השני ירחיב עליו





שלב שני
זהו אמנם רק סרטון שדלף לרשת אבל הוא נראה כהמשך הגיוני שעושה דריל דאון לפונקציונליות הספציפית של המכשיר ואיך בעצם הוא נותן את הפתרון לזומביות של האייפון. משפטי המפתח הם:

  • חזרה על - I'm in, I'm out and back to my life
  • Less stop and stare, more glance and go


ופה כבר יש לנו הבטחה מעניינת ורלוונטית המבוססת על יתרון מוצרי אמיתי (או דמיוני... אחרי הכל בידול הוא בד"כ בעיקר תפישתי) - טלפון שמאפשר לך לבצע את המשימות בצורה פשוטה ומהירה יותר - שאפו לקריספין!

אז למה אני אומר שמיקרוספט כרגיל הרסו את העניין?
כי אין בעצם סמארטפון בשם Windows Phone!

מדובר במערכת הפעלה שתפעל על מגוון מכשירים מבית דל, סמסונג, LG ו-HTC.
צרכן ממוצע לא יודע מה זה מערכת הפעלה ובטח לא מה זה אנדרואיד, סימביאן, iOS או לינוקס. במקום לבחור מכשיר אחד, למתג אותו כ-Windows Phone ולבנות את כל קמפיין ההשקה סביבו, מיקרוסופט לא לומדים מההצלחה של המותגים החזקים -אייפון ודרויד - ושוב הולכים על מגוון מכשירים כאשר בסופו של יום אף אחד מהם לא ממש יהפוך למותג חזק ולאייפון קילר פוטנציאלי. תרשו לי לנחש שזה לא יהיה הדרויד הבא.