יום שבת, 3 בינואר 2009

GI Weekend 5 - האם זה באמת קרה?

(מייל שבועי ללקוחות GI)

שלום חברים,

לפני שעות מספר הגיעה לה שנת 2008 לסיומה.
שנה אשר התאפיינה בעיקר במיתון כלכלי גלובלי, שבחודשים האחרונים נזכר גם להגיע לפרובינציה הקטנה שלנו במזרח התיכון.
כיאה לסיום שנה, מכל עבר מתקיפים אותנו דירוגים וסיכומים של 2008 ותחזיות שונות ומשונות ל-2009.
אז אם אני צריך לסכם במשפט אחד את 2008 מבחינתי – זו השנה בה השנה ירדו תקציבי הפרסום העולמי בכל המדיות מלבד האינטרנט.
ב-2008 מפרסמים הבינו שבתקופה כה קשה צריך לשקול ניצול של תקציבי הפרסום המצטמקים באפיקים זולים, ממוקדים ומדידים יותר.
ואם אני צריך לחזות את 2009 – אז אחרי השנה הבלתי צפויה שעברנו כבר באמת קשה לצפות מה יהיה, אבל בדבר אחד אני בטוח – הפרסום באינטרנט ימשיך לצמוח.

אולי זה באמת היה המיתון שהוביל את הטרנד החם השנה בעולם האינטראקטיב – "האם זה באמת קרה?" -
טרנד שמשלב בין פוטנציאל ויראלי עצום לעלות הפקה נמוכה.
בשנה האחרונה ראינו עשרות סרטונים ויראלים שהופקו ע"י חברות מסחריות ובמרכזם סיטואציה בלתי אפשרית שמשאירה את הצופה לתהות האם היא באמת התרחשה וכמובן להעביר את זה הלאה כדי לשמוע מה חושבים חבריו על הסרטון.

הסרטונים זכו למיליוני צפיות והיו באופן קבוע הסרטונים הנצפים ביותר ב-youtube.

קבלו את מצעד 10 סרטוני "האם זה באמת קרה?":

1_
Nike – כוכב הכדורסל קובי בראיינט קופץ מעל מכונית נוסעת >>

2_
Nike – כוכב הכדורגל ווין רוני בועט בעיטה מדויקת לתוך המצלמה >>


3_
אופנת הגלישה Quicksilver – גלישה בנהר באמצעות פיצוץ דינמיט >>


4_
Levi's – קפיצה ממקומות מוזרים היישר לתוך ג'ינס >>

5_
Ray Ban – קליעת משקפי השמש היישר לעיניים >>


6_
משקה האנרגיה Gatorade – ילדה תופסת כדור מטורף במשחק בייסבול >>

7_
חברת משחקי המחשב EA Sports – תעלולי כדורגל ברחובות ברזיל >>

8_
חברת משחקי המחשב EA Sports – טייגר וודס במכה בלתי אפשרית >>

9_
יצרנית מוצרי הסלולר Cardo – קרינת מכשירי סלולר הופכת גרגרי תירס לפופקורן >> >>

10_
חברת התיירות X-Travel – מטוס בואינג נוחת על חוף הים >>


שתהיה שנה טובה ונטולת איומים ארטילריים לכולנו.