יום רביעי, 25 בפברואר 2009

למה כדאי לפרסם באנרים בלילה


בין אינספור הפקטורים בשיקולי פרישת מדיה בטלוויזיה ישנה התחשבות כמובן בשעת שידור הפרסומת. לאורך השנים נערכו מחקרים רבים אודות תגובות קהל היעד לפרסומות ביחס לשעות בהן הן משודרות.
להבדיל, פרישת קמפיין אינטרנט איננה מוגדרת בד"כ על פי שעות מדויקות אלא על פי תאריכים בלבד.

מחקר חדש של איגוד האינטרנט הבריטי נותן חומר למחשבה.
המסקנה הבולטת והגורפת ביותר היא שהפתיחות של הגולשים לפרסומות היא מקסימלית בשעות הערב והלאה.
ההשערה שלי היא שהגלישה הלילית היא צורת הגלישה היחידה אשר הינה נטולת הפרעות, ובה הגולש מבצע פעולה אחת בלבד - ללא חברים לעבודה מסביב, ללא האישה והילדים, ללא טלפונים - זמן לעצמו באינטרנט.

מסקנות נוספות:
1. בקרב צעירים העלייה בפתיחות הינה הדרגתית לאורך היום כולו, עד אשר היא מגיעה לשיא בשעות הערב.
2. בקרב מבוגרים ישנם פיקים בפתיחות בין 14:00-18:00 ובין 21:00-00:00
3. הפתיחות הגבוהה ביותר נרשמה בגלישה למטרות חיפוש מידע על מוצרים וקניות
3. פתיחות גבוהה נרשמה גם בגלישה במנועי חיפוש, קריאת חדשות, הורדת קבצים, משחקים ורשתות חברתיות.
4. הפתיחות הנמוכה ביותר נרשמה בגלישה לפעילויות הצורכות את מלוא תשומת הלב, כגון צפייה בסרטונים.

המחקר מעלה כמה שאלות מרתקות:
האם התייחסות לשעת הפרסום יכולה הן להגדיל אפקטיביות והן להקטין עלויות?
האם משרדי פרסום יתחילו לתפור קריאיטיב ייעודי לשעת הפרסום?
האם אתרים יתחילו לדרוש פרמיה לפי שעת פרסום הבאנר?

נחיה ונראה...

המחקר המקורי