יום ראשון, 1 במרץ 2009

GI Weekend 13 - AXE Internet Effect

(ניוזלטר שבועי ללקוחות GI)


שלום חברים,

אין הרבה מותגים שנכנסים לרשימת האהובים עלי בעולם.
איפשהו בין המובנים מאליהם - קוקה קולה, נייקי, סטארבקס ואפל נכנס לו מותג לא טריוויאלי שכבש אותי בעיקר בגלל האסטרטגיה והתקשורת השיווקית יוצאות הדופן שלו שגורמות לכל מפגש עם מנהל המותג שלו בישראל למלא אותי קנאה - אני מדבר כמובן על AXE.

ישנם המון מותגים גבריים אבל AXE היה הראשון שהשכיל לבסס את אסטרטגיית השיווק שלו על אספקט חשוב כל כך בחיי הגבר - משחק החיזור אחר נשים. זאת תחת הקונספט האבסורדי "AXE Effect", לפיו מי שמשתמש ב-AXE משיג יותר בחורות.
קהל היעד של AXE הוא גברים צעירים, האוכלוסייה שבד"כ משתתפת במשחק החיזור, והקמפיינים מותאמים אליהם תוך שילוב בין הומור, סקסיות, BTL, הפעלה וחדשנות טכנולוגית.
עם זאת, ישנה בעייתיות מסוימת עם הנאמנות המותגית - AXE אינו מותג שגדל עם צרכניו, אלא ממשיך לפנות לפלח אוכלוסיה קבוע, ובשלב מסוים הופך לפחות רלוונטי. גבר נשוי עם 2 ילדים קטנים מעדיף עוד כמה שעות שינה בלי הפרעות על פיתוי כוסיות במועדון חשוך.
לכן, המותג צריך להמשיך לרגש, להתחדש ולקנות לעצמו צרכנים חדשים. ואכן, המותג קיים כבר משנת 1983 ועדיין מרגיש הכי צעיר ועדכני. הקמפיינים של AXE תמיד מפתיעים אותי בקונספט הקריאטיבי וגם הפן האינטרנטי שלהם כמעט תמיד מצליח להציג חדשנות קריאיטיבית וטכנולוגית והופך את AXE לאחד המותגים הבולטים ברשת.
אז קבלו את מצעד 10 הקמפיינים האינטרנטיים המובילים של AXE שמבטיחים לכם שעות של פאן גברי ומצחיק.

1_
עמוד אחד שכולל אפליקיציה אחת קטנה ופשוטה שעלותה היתה 5000 ליש"ט בלבד.
התוצאה היא יותר מ-10 מליון מבקרים באתר עד כה.
מסתבר שגברים אוהבים לדגדג בחורות בלבוש מינימלי.

2_
האתר הבריטי של AXE (הנקרא LYNX באנגליה, אוסטרליה וניו זילנד) הוא אחד מאתרי המותג המרשימים והעשירים שאני מכיר, ואפשר ללמוד ממנו הרבה.
האתר מעודד את הגולש להתחיל עם בחורות דרך שלל כלים כולל סרטונים וטיפים מעוררי השראה, אפליקציות סלולר, פייסבוק, אימייל ועוד ועוד.

3_
הקמפיין האחרון של LYNX הוא סביב עולם תוכן פרהיסטורי ומעודד אותך להוציא את הגבר הקדמון שבך דרך שאגה קדמונית.
באתר הקמפיין הגולש יכול להקליט את השאגה של עצמו ולקרוא תיגר על חבריו. בנוסף, האתר מציע משחק מגניב בו הגולש צריך לנפץ סלעים תוך שימוש בשאגה שלו בלבד.
והנה כמה
בריטים משחררים את הגבר הקדמון שבהם.

4_
הקמפיין ל-AXE Vice היה תחת הקונספט Nice girls turn to naughty.
אתר הקמפיין מציג את מתקן החינוך מחדש לבחורות שהטרידו גברים שהשתמשו ב-AXE.

ב
קמפיין נוסף (לבחור במפה אוסטרליה) תחת אותו הקונספט הגולש מגלם בלש במשחק הרפתקאות וחוקר פרשות שונות בהן ילדות נחמדות הפכו לילדות רעות והשאירו גברים במצבים "מעניינים".

5_
אפליקציית פייסבוק לקידום AXE Dark Temptation, גרסת השוקולד של AXE, הופכת את תמונת הגולש לשוקולדית ובדרך גם לפרסומת ויראלית ל-AXE. דרך אגב, פרסומת הטלוויזיה המשעשעת למוצר זכתה בקאן.

6_
סרטון בהמשכים המלווה בחור שנתקע עם הרכב וממשיך לתוך לילה מטורף לחלוטין.

7_
קמפיין לליין מוצרי השיער החדש של AXE מזמין אותך להעלות תמונה ולקבל פידבק על השיער שלך בלייב מ-100 בחורות. אאוץ'.

8_
בקמפיין לקידום ג'ל הרחצה של AXE בשיתוף פעולה עם אתר הקולג'ים הפופולרי Collegehumor, נערכה
תחרות הסרט המלוכלך בעולם.

9_
סרטון ויראלי מציג חבורת בחורות משתגעות מול הוובקאם בגלל הבחור שבצד השני. בסוף הסרטון מופיעה כתובת אינטרנט מסתורית המובילה לאתר AXE.

10_
גם בישראל עושים ל-AXE יופי של קריאיטיב באינטרנט.
אחד המוצלחים הוא ה-
AXE Challenge שהגיע בעקבות הסרט העולמי הסקסי הזה.

שבוע מעולה...