יום שני, 20 באפריל 2009

זה כדאי!

קריספין פורטר + בוגוסקי הוא אולי המשרד האהוב עלי על הפלנטה הזו. משרד באמת פורץ דרך שעשה בשנים האחרונות קמפיינים אגדיים לדומינו'ס, פולקסוואגן, ברגר קינג וקוקה קולה. לכן, לפני כשנתיים בחרה בו מיקרוסופט כמשרד הפרסום שלה במטרה לנסות ולשפץ את התדמית החבוטה שלה אך מאז לא נרשמו הצלחות מרשימות.

שני הקמפיינים הראשונים היו תדמיתיים לחלוטין ולכן פנו בעיקר לרגש.
הקמפיין הראשון בכיכובו של ג'רי סיינפלד השתמש בהומור נונסנסי עם ניחוח ניינטיז וקיבל בעיקר ביקורות שליליות על היותו חסר טעם ומיושן.
הקמפיין השני -
I'm a PC - השיב לקמפיין Mac vs. PC של אפל תוך ניסיון ליצור דימוי אנושי אמוציונלי ל-PC ולמיקרוסופט. אני דווקא אהבתי אותו מאוד מאחר והוא העביר יפה את המסר ש-PC זה כולנו ואפל זה למגניבים בלבד. בארה"ב הוא לא עשה יותר מדי רעש.

כעת, כאשר המשבר הכלכלי בשיאו, עוברים קריספין לפנייה רציונלית היישר לכיסו של הצרכן ומחליפים את ההתנגחות בדימוי המק להתתנגחות במחיר המק. הקמפיין Laptop Hunters מתבסס על סרטונים "ויראליים" המראים אנשים "אותנטיים" רוכשים PC במחירים נוחים אשר נותנים value for money במקום לשלם הון על המותג אפל.

הסנונית הראשונה פנתה לבחורות.
כבר פה נפלו קריספין כאשר מהר מאוד התגלה שהבחורה בסרטון רשומה בגילדת השחקנים ומתפרנסת ממשחק למחייתה - לא ממש אמין. מלבד זאת, ניתן לראות שהבחורה נוהגת בפולקסוואגן. אז נכון, פולקסוואגן הוא אחד הלקוחות הנאמנים של קריספין ואני מאמין שזו הסיבה שהוא מככב בסרטון, אבל בחורה חסכנית כל כך עם תקציב של 1000$ ללפטופ לא אמורה לנהוג ברכב יקר של פולקוואגן אלא באיזה פורד יד שלישית.
התוצאה היא סרטון די מופרך ומשולל אמינות שגרר תגובות שליליות למדי.
לי זה מזכיר את ה-"זה כדאי" הידוע של ערוץ הקניות.



בהמשך פנו גם לגברים:


וגם לאמהות וילדים:


וכמובן שאז הגיעו הספופים:

לסיכום, לדעתי אנו רואים קמפיין עם אסטרטגיה נכונה שמתמקדת בערכי ה-VFM של ה-PC לעומת אפל, אך שימוש במדיום הויראלי בלבד, אשר צופיו מתוחכמים מהאמריקאי הממוצע, מחייב תכנים מתוחכמים יותר - הסרטונים פשטניים ומופרכים וגורמים לפחות לי לדיסוננס מהמסר ההגיוני והרלוונטי.