יום שישי, 28 במאי 2010

ברוך נאה שוויצרי

אתמול נתקלתי בסופר גרמני באריזת גלידה של Movenpick השוויצרית שנראתה לי מוכרת.

ואז נזכרתי מאיפה. לפני כשנתיים החליטו בגלידות נסטלה להתמודד עם הירידות החדות בנתח השוק מול גלידות שטראוס דרך השקת אריזה חדשה בעיצוב ברוך נאה ואף מותג חדש - גלידות נסטלה במקום לה קרמריה.

בזמנו הייתי סקפטי לגבי השלכת שם המותג המבוסס לפח אבל מאוד אהבתי את האריזות החדשות בעלות הנוכחות הבולטת במקררים וסטייל ייחודי למדי. אהבתי עד שניסיתי אותן בעצמי. מה לא עבד? אני אתן למעצב להסביר:
"התבקשתי לפני כשנתיים לעצב אריזות חדשות לגלידות נסטלה למוצר שאמור היה להחליף את גלידות לה קרמריה כמותג גלידות משפחתיות של נסטלה. זו ממש יצירת אמנות שעוד תלויה אצלי במשרד...את העיצוב אימצו, אבל בדרך היו פשרות על איכות המארז וגודלו. אמרתי שיש בעיה עם איכות הפלסטיק של האריזה, הייתי בטוח שזה יתוקן, אבל זה לא קרה. אנשים פצעו את הידיים כשפתחו את האריזות, התלוננו, היו החזרות. קרו הרבה טעויות. בסוף הגלידות של המתחרה הצליחו יותר. גלידות נסטלה ירדו מהמדפים ומותג לה קרמריה חזר"


ואכן, המיתוג השנוי במחלוקת והאריזה הבעייתית רק פגעו יותר במכירות ובנתח השוק והובילו לחזרה למותג לה קרמריה ולהעתקה די בוטה לדעתי של האריזות הזהובות של גלידות שטראוס לפני כשנה. האריזות של Movenpick אגב הן גם יפות וגם נוחות. השאלה היא מי קיבל השראה ממי.