יום רביעי, 5 במאי 2010

Skooool Bad

מבשלות בירה בינלאומיות, חברת בת של קוקה קולה ישראל, השיקו לאחרונה את בירת סקול, מותג בינלאומי מצליח, עם קמפיין תחת הסלוגן - "It's Different":



מישהו מוכן להסביר לי מה היתה השורה בבריף? "הבירה שונה מבירות אחרות"?
אז מה לעזאזל ה-reason to believe?? מהם המאפיינים שעושים אותה כל כך מיוחדת ושונה?
בנוסף כמובן שלא עוזר שקמפיין אחר בתחום המשקאות עלה לא מאוד מזמן ובתקציב די מכובד תחת סלוגן דומה - שוופס עם Drink Different אבל לפחות במקרה של שוופס היתה תשובה מסוימת להבטחה בגוף התסריט אשר הדגים את משמעות הקונספט וכמובן פורטפוליו המוצרים היה ללא ספק שונה מכל דבר אחר על המדף (גילוי נאות: הייתי מעורב בעבודה על קמפיין שוופס).

הערך המרכזי של סקול ברמה הבינלאומית הוא "רעננות", הבקבוק אף גורס "Refreshing Beer". זוהי זירה עם יחסית מעט שחקנים כאשר לאחר כשלון המותג סול בישראל מדובר בעיקר בקורונה. ערך כמו "רעננות" אשר מתפשט לכיוונים של קיצית, מרעננת, מרווה, קלילה ו-outdoor-ית, מספק כר רחב למדי לעבודת קריאטיב מעניינת ומספק מסר שונה בעליל מרוב המתחרות בקטגוריה. בסופו של יום, העובדה שסקול הינה "Different" לא אומרת לי כלום. גם בירה עם נגיעות אספרגוס וניחוח בורגול היא Different אבל אני אשמח לוותר עליה. חבל. היתה פה הזדמנות למיצוב טוב יותר לבירה שלפחות ע"פ המכירות העולמיות אמורה להיות לא רעה בכלל. נו טוב, בואו נראה עכשיו מה מחלקת הטרייד תעשה בשטח...