יום שני, 14 ביוני 2010

שלמור-אבנון-עמיחי-שליט


זה נראה קל לעשות קריאיטיב למטרה קולקטיבית כמו שחרורו של גלעד שליט.
זה רק נראה קל.
האמת היא שליצור קריאיטיב חד ונוגע בנושא כל כך רגיש אשר לא מרגיש כמו עוד ניצול ציני של קונצנזוס ציבורי זה אתגר לא פשוט. ואכן ראינו גדודים של משרדי פרסום וסטודנטים לפרסום יוצרים קריאיטיב לנושא שמרגיש לגמרי מזויף וציני.

שלמור-אבנון-עמיחי
עושים את זה כבר יותר משנתיים בצורה הכי רגישה שאפשר אבל במקביל גם קריאיטיבית ואפקטיבית. בין אם זה קמפיין הדממת האתרים זוכה הפרסים, המורפינג מגלעד לרון ארד, סרטון "הצילו" המדמה את קולו וכתב ידו של גלעד, שילוט החוצות החכם ליד עזריאלי, הרשת החברתית לשחרור גלעד או הסלוגן הכל כך מדויק "גלעד עדיין חי", שלמור מוכיחים שוב ושוב שהם יודעים אולי טוב מכולם לעשות קריאיטיב מעולה אבל לעשות את בצורה רגישה ונטולת ציניות.

קמפיין הפייסבוק החדש
ממשיך את הקריאיטיב החכם והרגיש כאשר הוא מאפשר לחברים להפוך את תמונתם לדמוית האיור הכחול של גלעד שכבר הפך לאייקון לאומי. שלמור שוב מראים שהם מבינים דיגיטל בשימוש נכון ואפקטיבי באפליקציית פייסבוק חכמה אבל אינטואיטיבית מאוד.

נשאלת השאלה אם קמפיינים כאלה הם עדיין רלוונטיים. לדעתי, במקרה הזה התשובה חיובית מתמיד מאחר והקמפיין מגיע לציבור רחב הרבה יותר מהציבור הישראלי (כמו 400 החברים האמריקאים שלי...) ועשוי לגרום ליצירת שיחה אמיתית בקרב קהלים שכלל לא היו מודעים לנושא . עכשיו בואו נראה כמה ויראלי זה באמת יהיה.