יום שבת, 26 ביוני 2010

מותגים מחייכים

בסוף 2009 עולם העיצוב הגרפי נדהם. מסמך פנימי של משרד העיצוב המוביל Arnell המפרט את פיתוח השפה החזותית החדשה והמהפכנית של פפסי "דלף" לאינטרנט ועשה עוול של ממש למקצוע. המסמך בן 27 העמודים בשם "Breathtaking" כלל כמויות בלתי נתפשות של פלצנות כולל מודלים גיאומטריים, ארכיטקטוניים, היסטוריים, אמנותיים ודתיים, עד כדי כך שבתחילה נתפש כבדיחה. בין השאר נמצאה שם התמונה הזו בה נזכרתי לאור המיתוג המחודש של פריגת.

כתבתי אז כיצד פפסי מנצלת את קמפיין אובמה אשר היה בעיצומו, הן בפן התוכני של מסר האופטימיות והן בפן הגרפי. אז הנה פריגת מקבלים השראה ממקבל הההשראה ומתחילים גם לחייך. בטח כבר יצא לכם להיתקל בריברנדינג מבית משרד המיתוג Open כאשר האלמנט המרכזי בשפה החזותית הוא חיוך.

אני מאוד מחבב את השפה החדשה והמקורית המשתמשת בחיוך כסוג של כוס ומצליחה ליצור אריזות יפהפיות ואפטייזינג לגמרי. גם הבחירה להוסיף את החיוך כאלמנט גרפי ולא כחלק מהלוגו היא מצוינת לדעתי. אבל פריגת ופפסי הם לא המותגים המחייכים היחידים, הנה נבחרת קצרה של מותגים המשתמשים בחיוך בשפה הגרפית על מנת להעביר ערכים דומים ובהם חברת התיירות Tui (כמעט העתק מדויק של פריגת), דנונה, דיסקונט, LG, אמזון וקראפט. אכן פותחים בחיוך.