יום רביעי, 18 באוגוסט 2010

איך הופכים שונה לייחודי?

אמריקאים שמבקרים בישראל שאלו אותי למה כל המכוניות נראות אותו הדבר. ואכן במדינה הנשלטת ע"י משפחתיות יפניות וקוריאניות בצבעי כסף (33%) ולבן (23%) הכביש נראה די הומוגני. המצב בארה"ב הוא קצת אחר מאחר והמחירים הנמוכים יוצרים מגוון רחב יותר של רכבים על הכביש אבל בסופו של יום גם פה הרכבים הנמכרים ביותר הם משפחתיות כמו טויוטה קורולה, הונדה סיוויק ופורד פוקוס ורכבי שטח לייט.
מה יעשה בחור צעיר שרוצה לקנות רכב חדש אבל לא להיות חלק מעדר המשפחתיות ורכבי השטח? הוא היה רוצה רכב קצת שונה ומיוחד עם אישיות כמו למשל
מיני קופר אבל הרכבים האלה הם בד"כ הרבה מעל התקציב שלו. קיה הבינה שיש פה נישה פנויה - רכב עם אופי במחיר סביר - והשיקה את Kia Soul במחיר מצוין של $14,000.
אבל ישנה בעיה אחת - ה-Soul הוא אכן שונה אבל לא ממש במובן החיובי - מדובר ברכב די כעור ומוזר למראה. אז איך נהפוך את ה-"שונה" ל-"ייחודי"? משרד הפרסום דויד וגוליית (אני לא צוחק!) יצר סדרת ספוטים שזכתה בתואר קמפיין הרכב של השנה אשר במרכזה אוגרים ראפרים (!). האוגרים, שהפכו לאייקונים אהובים, נוסעים ברכבם ה-"ייחודי" ומשווים את שאר הרכבים על הכביש למכשירי חשמל אחידים ומשעממים. לפחות על פי המכירות בינתיים זה עובד. ובעקבות הפופולריות של האוגרים קיה אפילו השיקו ליין ביגוד בשם Hamstar.


אז אחלה - טיפלנו בבני ה-20+, אבל איך נותנים גם להורים הצעירים תחושה שהם לא כמו כל הזוגות המשעממים האחרים ביום הורים בבית ספר. שלמרות שהם עברו לקרית אונו הם עדיין צעירים ומגניבים. שיש להם קטע ייחודי ושונה. הם הרי לא קהל היעד של Kia Soul מאחר והם צריכים מיני-ואן למשפחה. אז כמו אצל קיה גם בויראלי לטויוטה סיינה שזכה לפופולריות רבה החליטו להשתמש בהיפ הופ כאשר זוג הורים דופקים קטע משעשע על חיי ההורות שלהם וללא ספק בולטים בין פרסומות רכבי השטח האחידות.