יום רביעי, 25 באוגוסט 2010

לא מה שחשבתם

לא פשוט לעשות קמפיין למותג אנונימי אשר אינו מוכר בקרב קהל היעד. קשה עוד יותר לעשות קמפיין למותג מוכר אשר סובל מתפישה שלילית. תחשבו על ההבדל בין קמפיין מיתוג למקדוניה לקמפיין מיתוג לישראל.
שוק הג'אנק פוד הינו ללא ספק ישראל מהבחינה הזו. התפישה של מזון מהיר לאורך השנים היא של פתרון קל, מהיר וזול אבל די לא בריא. אז הגיע
Supersize Me והראה לנו שלא רק שזה לא בריא אלא זה אפילו מזיק והעמיד בסכנה את המותג מקדונלדס כולו. הסרט וטרנד הבריאות חוצה הקטגוריות בעולם המערבי הובילו את מקדונלדס העולמית לשינוי התפריט ולדגש על ערכים תזונתיים. אפילו מקדונלדס ישראל יצאה השנה בקמפיין די יוצא דופן למותג תחת הכותרת "מקדונלדס. לא מה שחשבתם" העובר מתקשור בריאות לתקשור שמירה על המשקל.

רשתות מזון מהיר אחרות בארה"ב לא היו יכולות להישאר מאחור ויצאו אף הן במאמצים לשנות את מיצובן תחת גרסאות שונות ל-"לא מה שחשבתם".
אולי המשימה הקשה מכולן עמדה בפני קנטאקי פרייד צ'יקן, כנראה הג'אנק פוד הגרוע ביותר. הקמפיין
Unthink KFC מנסה לגרום לצרכנים לחשוב מחדש על הרשת ולשנות את תפישתה כמזון מטוגן ושמנוני בלבד. הקמפיין מתמודד עם האות F בשם המותג (Fried) דרך הצגת אופציית ה-Grilled והמושג Kentucky Grilled Chicken.



כמו מקדונדלס ישראל, גם טאקו בל מדברת על קלוריות ומשקל, אבל עושה זאת בעזרת קונספט מופרך בשם Drive Thru Diet או בתרגום חופשי דיאטה באמצעות מה שאתם מכירים כמק-דרייב. לפי התגובות אונליין ושל החברים מסביבי נראה שהמעבר החד מג'אנק פוד נוראי לדיאטה נתפש כמחוסר אמינות לחלוטין. המעבר צריך להיות משהו כמו ג'אנק > בריאות > שמירה על המשקל > דיאטה. מקדונלדס ישראל עשתה את זה בדרך הנכונה ובצורה הדרגתית בעוד טאקו בל מנסה לקפוץ 3 שלבים מה שמצייר אותה כבלתי אמינה.



ולסיום, היתה עוד רשת שסבלה ממוניטין לא מדהים בשנה האחרונה. זוכרים את זה? לאחר שעובדים של סניף אחד ביצעו מעשים מגונים בפיצות שהוגשו ללקוחות דומינוס היתה צריכה ליצור אסוציאציה חדשה לפיצה שלה וסוג של הבטחה שאין שום סיכוי שתקבלו פיצה שאיכשהו קשורה לסרטון הדוחה. כך נולד מהלך ה-Pizza Turnaround המהפכני והאמיץ. לא כל יום רואים חברת ענק שמצהירה בריש גלי שמוצר הדגל שלה הוא בינוני. זה בדיוק מה שדומינוס עשתה ושינתה לחלוטין את כל הפיצות שלה. בסופו של דבר המאמץ השתלם והמכירות הסטגנטיות של דומינוס החלו לצמוח משמעותית.


אז איזה מהלך יכול לעשות את ה-"לא מה שחשבתם" לארצנו הקטנטונת?