יום ראשון, 30 באוקטובר 2011

השראה מיוטיוב, פייסבוק ופורסקוור

לעיתים די קרובות שואלים אותי אנשים מאיפה אני מקבל השראה וכיצד אני נחשף למהלכים וקמפיינים חדשים. זה אכן לא פשוט. לפעמים אני חושב שהייתי מעדיף להיות בתחום קצת פחות דינמי אשר לא מתחדש מדי יום ביומו. אבל הריגוש והאתגר האינטלקטואלי התמידיים הופכים גם את המלאכה הסיזיפית הזו למתגמלת.

אבל לא לכולם יש סבלנות, אנרגיות או זמן. רובנו היינו מעדיפים לקבל בכפית את המידע הנחוץ לנו. פסטיבלי פרסום מספקים מסננת שחוסכת לנו זמן וחושפת אותנו לקריאיטיב הטוב בעולם. אבל זה לא מספיק - מהלכים רבים לא מגיעים לפסטיבלים, אם בגלל שהם קטנים בהיקפם, באים ממשרד קטן, ממדינה קטנה, מלקוח קטן או שסתם המשרד לא רצה לשלם כמה מאות דולרים עבור ההגשה. כמה פלטפורמות מרכזיות הבינו זאת, וגם הבינו את הצורך להיות מעודכנים ברמה תכופה הרבה יותר כאשר זה מגיע לעולם הקריאיטיב הדיגיטלי הסופר-דינמי, ולכן השיקו אתרים המרכזים את המהלכים הטובים ביותר בפלטפורמה. קהל היעד העיקרי הוא משרדי פרסום ומפרסמים ואכן הם מתקשרים את הפלטפורמות ומעודדים שימוש בהן בפגישות עם המשרדים, לפחות פה בניו יורק.



הטוב מכולם הוא כמובן Facebook Studio אשר הושק לא מזמן ומספק מבחר קמפיינים מעוררי השראה שרק מוכיחים שפוטנציאל הקריאיטיב בפייסבוק כמעט אינסופי, הרבה מעבר לבינוניות ההגרלות ותחרויות הלייקים.
http://www.facebook-studio.com


גוגל ניו יורק, הסניף האחראי על הקשר עם שדירות מדיסון, השיק לפני כשנה את YouTube Show and Tell, אשר סוקר שימושים מקוריים ביוטיוב כפלטפורמה שיווקית מעבר לסתם סרטונים ויראליים, וכולל ראיונות עם אנשי תעשייה רבים. למרבה הצער החבר'ה בגוגל הפסיקו לעדכן את המאגר לפני מספר חודשים, אבל החומרים הקיימים מעניינים מאוד ושווים הצצה.
http://www.youtube.com/user/YTShowandTell


לסיום, פורסקוור השיקו בשבוע שעבר את המאגר שלהם עבור אנשי שיווק אשר לא ממש בטוחים איך להשתמש בפלטפורמה או בכלל בשירותים מבוססי מיקום. בהחלטה חכמה חילקו פורסקוור את האתר לשני חלקים - חלק אחד למותגים ושני לקמעונאים. מדוע? מאחר וכמו שכבר כתבתי בעבר אופן השימוש בשירותים מבוססי מיקום לא היה ממש ברור עבור מותגים חסרי מיקום פיזי (כמו מוצרי צריכה) אשר לא ניתן "לעשות בהם צ'ק-אין". לכן פורסווקר מציעה הן שימושים מקוריים למותגים אשר ניתן לעשות בהם צ'ק-אין, וגם מלמדת מותגים אחרים כיצד ניתן להשתלב בעולם המרתק הזה.
https://foursquare.com/business


קחו כמה שעות ותצללו לעולם של קריאיטיב לא סטנדרטי.