יום שלישי, 20 ביולי 2010

המוח היהודי ממציא לנו

בפסטיבל קאן האחרון נשברו כל שיאי הקריאיטיב הישראלי עם 8 אריות. אכן הישג מרשים מאוד אבל לדעתי הישג מרשים אף יותר הוא כאשר קריאיטיב ישראלי הוא יותר מרעיון חכם אלא מצליח להשתלב באסטרטגיה הבינלאומית של מותג למרות הבדלי התרבות, השפה והתקציבים הברורים. האמת היא אני לא זוכר מקרים חוץ משלמור שמכרו קריאיטיב של אמריקן אקספרס למזרח אירופה ובאומן שמכרו קריאיטיב של פמפרס לדרום אמריקה. אולם כאשר מדובר לא רק בקריאיטיב אלא במוצר עצמו זה כמעט בלתי ייאמן.
היום התפרסמה ב-Ad Age כתבה על ההצלחה של חיתולי האגיס ג'ינס של קימברלי קלארק בשוק האמריקאי שגרמה ל-P&G לצאת אף היא עם פמפרס אופנתיים. אז שוק החיתולים בשוק של 350 מיליון איש בטלטלה בגלל הברקה של חוגלה-קימברלי לפני שנתיים עם האגיס ג'ינס במדינה קטנטנה במזרח התיכון.

ככה זה נראה אז...


וככה זה נראה היום בארה"ב. מצא את ההבדלים.


וחוגלה קימברלי לא לבד. לפני כשנה יצאה יופלה בארה"ב ברעיון גדול - מוס יוגורט שאפשר להקפיא והוא הופך לגלידת יוגורט. נשמע טוב?
אולי כי אהבתם את זה כבר בארץ שתנובה יצאו עם זה שנה קודם לכן. גם האמריקאים כנראה אהבו.
וכאשר קיבלתי לפני כמה ימים דיסק עם חומרים מיופלה העולמית נחשו מי המדינה היחידה שזכתה לספריה משלה כולל כל הפרסומות אי פעם? ניחשתם נכון. הלשונות הארוכות, השמנות של אידה מרקוביץ', אופרת ה-YYY וכל שאר הקלאסיקות מגיעות לכל השותפים בעולם. אין ספק שהמוח היהודי ממציא לנו גם קריאיטיב וגם חדשנות.