יום שבת, 23 באוקטובר 2010

אני אוהבת את זה...

בטח ראיתם בימים האחרונים סטטוסים בפייסבוק כמו "אני אוהבת את זה על הרצפה", "אני אוהבת את זה על השולחן", "אני אוהבת את זה במטבח" ועוד דברים בסגנון.

הסטטוסים הפרובוקטיביים כמובן מיד מעוררים דיון ותגובות, במיוחד ע"י יצורים מהמין השעיר.
אז מה הסיפור?
כמו שכבר אולי שמעתם מדובר בקמפיין מודעות לסרטן השד. נשים נתבקשו לענות על השאלה:
"איפה את אוהבת לשים את התיק שלך?".

הרעיון המעניין מאחורי הקמפיין הוא שמדובר במעין משחק כאשר הנשים אמורות לשמור על מסתורין סביב כל העניין ולא לשתף את הגברים במהות הסטטוסים ומשמעותם. קמפיין סולידריות נשית בסגנון "בוא נעבוד עליהם!".
אבל הנה בא גבר וחייב לנפץ את המסתורין.

מאיפה הגיע הרעיון?
בפעם הראשונה התחיל קמפיין דומה למודעות לסרטן השד לפני 9 חודשים כאשר נשים אמריקאיות החלו לכתוב סטטוסים בעלי מילה בודדת - Black, Red, White וכיו"ב. כמובן שהסטטוסים עוררו שאלות ומסתבר שהם התשובה לשאלה - "מה צבע החזייה שלך?".

כנראה שהקמפיין לא עורר את האימפקט הרצוי מאחר ולפני חודש, לרגל חודש המודעות לסרטן השד, הושק עוד קמפיין בוורסיה מעט אחרת ופרובוקטיבית יותר - נשים נתבקשו לכתוב סטטוסים כתשובה לשאלה - "איפה את אוהבת לשים את התיק שלך?" שמן הסתם מעוררים דיון יותר נרחב.

בארץ ראו כי טוב ואימצו את הקונספט ואכן נראה שמתחילה לה שיחה ערה על העניין. בינתיים אני לא ממש רואה איך זה מעורר מודעות לסרטן השד אבל אני מניח שזה אוטוטו יגיע. השאלה היא מתי, באיזו דרך ובאיזו מדיום. אני מאוד מקווה שזה לא יישאר רק בפייסבוק אלא ייצא גם לפלטפורמות ומדיות אחרות.

עדכון:
פוסט עם זווית נשית סופר-מעניינת שאני בחיים לא אוכל לתת מהבלוג ראומה


(תודה ללירז חייט)