בעברי הלא מפואר יצא לי להרים פעילות גרילה או שתיים, ופשוט אין תחליף לאינטראקציה האישית שבאמת מצליחה להעביר את המסר.
או לפחות בשיעורים גבוהים יותר...
גרילה היא השילוב המושלם בין עלות נמוכה, אימפקט מוחשי ולעיתים אף מדיד, קריאייטיב מאתגר, ובעיקר העברת תחושה לצרכן שהוא מספיק חשוב בשביל להרים פעילות שיווקית אישית עבורו.
HSBC הוא כידוע מהבנקים הגדולים בעולם, גוף עצום, אנכרוניסטי במקצת.
הוא אומנם המותג הפיננסי ה-5 בחוזקו בעולם (ע"פ מחקר BRANDZ), אך לא מותג שנתפס כמותג ידידותי או אישי (כמו שדיסקונט והבינלאומי מנסים להעביר).
זו בטח לא החברה שתצפה ממנה לשיווק יצירתי ובעל מעוף.
מחלקת הביטוח של HSBC במקסיקו חשבה אחרת ויצאה בפעילות גרילה נהדרת.
האינסייט היה אותו אינסייט שחוק בסגנון "החיים לא תמיד הוגנים" של ביטוח ישיר -
"Life gives no warnings".
לעומת זאת הקריאייטיב היה נפלא, כאשר בכניסה לבתים ועל גבי מכוניות הופצו פליירים, ועליהם מסרים יוצאי דופן בפונט כתב-יד ידידותי.
המסר לבתים היה בסגנון - "אנא השאירו מפתח וקישרו את הכלב בתאריכים האלה כי מתוכננת פריצה".
על המכוניות היה המסר - "אנא השאירו את החלונות פתוחים ואת האזעקה כבויה כדי לסייע לנו בפריצה"
זהו קמפיין קטן, חכם ומדויק, אשר מעביר היטב את האינסייט הותיק, ומצליח להעביר רגש למרות שהוא מייצג מוצר פיננסי יבשושי.
הקרדיט הולך ל-JWT מקסיקו, שנותנים לחבר'ה בקרמניצקי משהו לחשוב עליו...