יום שלישי, 21 באוקטובר 2008

שרה פיילין יוצאת גדולה לשם שינוי

אחד הנושאים הבולטים בתוכניות הסאטירה בישראל היה תמיד פוליטיקה.
אך תפקידן של תוכניות הסאטירה לא הסתכם בהומור אלא כלל גם השפעה אמיתית על הפוליטיקה בישראל - סדר היום הציבורי, מהלכים פוליטיים ודימויים הציבורי של פוליטיקאים.
זכור במיוחד החרצוף האנמי של דן מרידור הלוחש "מיצי מיצי" לחתולה שלו. החרצוף מיצב את מרידור כפוליטיקאי חלש וחסר השפעה, ובדיעבד סתם את הגולל על הקריירה שלו.

גם שרה פיילין שלנו נתקלה במהמורה לא פשוטה בדמות
החיקוי המעולה של טינה פיי בסאטרדיי נייט לייב.

המערכונים זכו לצפיית שיא, הן בטלויזיה והן באתר NBC, כיכבו במהדורות חדשות מסביב לעולם, ומילאו תפקיד של ממש בקביעת התפישה הציבורית של פיילין כפוליטיקאית די רפת שכל ופרימיטיבית.
כוחו של האינטרנט שוב ניכר כאשר המערכונים הפכו לסחורה ויראלית מבוקשת ביותר עד כדי כך ש-NBC שללו את זכויות Youtube להציג אותם על מנת לנצל את הפוטנציאל המסחרי.

המערכון ההורס ביותר בא בעקבות הראיון של פיילין עם קייטי קוריק בו היא טענה שיש לה ניסיון במדיניות חוץ מאחר ואלסקה נמצאת ממש קרוב לרוסיה.

פיילין היתה יכולה לצאת נגד המערכונים (בדומה למשה קצב בזמנו), היא היתה יכולה גם לא להגיב כלל, אך בסופו של דבר בחרה פיילין לשתף פעולה עם סאטרדיי נייט לייב ויצאה גדולה.

לא זה מה שיציל את מקיין-פיילין בבחירות האלה אבל המהלך ללא ספק מעלה מעט את המניות של פיילין בקרב ציבור הבוחרים, במיוחד בקרב הליברלים מעט יותר.