יום שני, 17 בנובמבר 2008

הכבוד חוזר לשיווק

אחת האמרות הידועות בענף היא שחברות מתנהגות בכבוד רב לעורכי הדין שלהם, מתייחסות לרואי החשבון שלהם כשותפים אסטרטגיים, אך מתייחסות לסוכנויות השיווק שלהם כמו זבל.

אימרה זו לא הומצאה בישראל, וכנראה בכל העולם התקציבאים וגם אלה שמעליהם הם שקי החבטות של מנהלי המותגים ומנהלי השיווק.
הסיבה היא כמובן ששיווק אינו מקצוע.
כן, כן, על פי ההגדרה הפורמלית שיווק לא מוגדר כפרופסיה - אני לא מכיר אף "שיווקאי".
איגוד השיווק הישראלי אינו עורך בחינות ומעניק תואר וכך גם איגוד חברות הפרסום.
גם תואר אקדמי בשיווק אינו אלא אוסף של קורסים בניהול, פסיכולוגיה, סוציולוגיה וכלכלה.
לכן, יש תחושה שכמעט כל אחד יכול לעסוק בשיווק, ובמקרים רבים זה אכן קורה ומזנה את השוק והענף.

כל זה נכון עד שמגיע אירוע ששובר את מחסום הבינוניות ועושה מהפך אמיתי שהוא הרבה יותר מלהביא קקטוס על יציאה אגבית או Effie על מסמך פלנרים שלא קשור למציאות.
המאמר המרתק הבא גורס שקמפיין הבחירות של אובמה החזיר את הכבוד למקצוע השיווק:
http://designmind.frogdesign.com/blog/the-marketing-of-a-president.html