יום שבת, 2 במאי 2009

GI Weekend 20 - דיגיטל קינג

(ניוזלטר שבועי ללקוחות גריי אינטראקטיב)

אתם מוזמנים לומר מזל טוב לתרנגולת.
החודש הרי מלאו 5 שנים לאחד מקמפייני האינטרנט הקלאסיים ביותר -
Subservient Chicken - התרנגולת הכנועה של ברגר קינג.
ב-2004 השיקה ברגר קינג כריך עוף חדש תחת הסלוגן "
Get chicken just the way you like it", אשר הוביל לקמפיין אינטראקטיב שפשוט מוציא את הסלוגן לפועל כאשר במרכזו אדם בתחפושת תרנגולת אשר מבצע בדיוק מה שאומרים לו. אתם מוזמנים לשחק איתו, יש יותר מ-300 פקודות שעובדות, ובאמת קשה לי להסביר למה האתר האינפנטילי הזה ממשיך לשעשע אותי.

קמפיין זה סימן את תחילת הפיכתה של ברגר קינג לאחת החברות הבולטות בפעילות דיגיטלית יחד עם משרד הפרסום עטור הפרסים שלה קריספין פורטר + בוגוסקי.
בואו נראה כמה דוגמאות.

1_
משחקי מחשב ממותגים (Advergames) כבר קיימים שנים רבות אך בדרך כלל הם פשוטים למדי ולא מאתגרים.
ב-2006 היתה ברגר קינג למפרסם הראשון שפיתח משחקי וידאו ייעודיים ומתוחכמים יותר לקונסולות משחקים ולא למחשב - החברה ייצרה משחקים לקונסולת המשחקים
Xbox תחת המותג BK Gamer אשר כוללים פרסום ומסרים הרלוונטיים למותג.
לאחר קמפיין חוצה מדיות מאסיבי החלה ברגר קינג להפיץ את המשחקים בסניפיה במחירים מגוחכים והתוצאות לא אחרו לבוא - בתוך שבועיים בלבד נמכרו 2.5 מיליון עותקים, וברגר קינג זכתה למיצוב חדשני, מערכת יחסים עם מיליוני לקוחות ושיחה נרחבת.


2_
ב-2007 הקמפיין פורץ הדרך של ברגר קינג היה
Whopper Freakout.
בקמפיין נבדקו תגובותיהם של אנשים כאשר מודיעים להם שברגר קינג החליטה להסיר את הוופר מהתפריט שלה. התגובות כמובן משעשעות מאוד. הקמפיין אומנם אינו ממש אינטראקטיבי, קרי יוצר אינטראציה עם הגולש, אך המדיום היחידי בו סרטון "דוקומנטרי" כזה הינו רלוונטי הוא כמובן האינטרנט.





3_
ב-2008 יצאה ברגר קינג בקמפיין מהפכני נוסף בשם
Whopper Virgins.
חלקכם בטח מכירים קמפיין ה-Pepsi Challenge משנות ה-70 בו מציגות הפרסומות אנשים מהרחוב המשתתפים במבחן טעימה עיוור בין קוקה קולה לפפסי וכמובן בוחרים בפפסי.

23 שנים לאחר שהושק לראשונה ה-
Pepsi Challenge, שהפך לקלאסיקה אמריקאית ולביטוי שגור, שודרג הרעיון ע"י ברגר קינג.
אם לכאורה המשתתפים במבחני הטעימה משוחדים מאחר והם כבר מכירים את הטעם של המשקה או המאכל משחר ילדותם, הבא נחפש אנשים שלא יהיו משוחדים. ברגר קינג מצאו בגרינלנד, רומניה ותאילנד אנשים שמעולם לא אכלו המבורגר ונתנו להם להחליט מה יותר טעים - מקדונלדס או ברגר קינג. לפנינו עוד סרטון "דוקומנטרי" שלווה בקמפיין טיזרי ארוך ואפקטיבי וחי לו בטבעיות ברשת.




4_
ב-2008 החלה ברגר קינג גם למכור באתר מיוחד בושם בשם
Flame, אשר בתרגום חופשי אמור להריח כמו "ריח של פיתוי עם קמצוץ בשר חרוך בלהבות".
מי רוצה להריח כמו וופר? כנראה שאף אחד. אבל הגימיק יצר שיחה ובאז תקשורתי נרחב.
אתם מוזמנים לרכוש אחד ב-3.99$ בלבד.

5_
קמפיין ברגר קינג האהוב עלי הגיע אלינו ממש לא מזמן.
Whopper Sacrifice הוא לדעתי הקמפיין הראשון שבאמת פיצח את פייסבוק כפלטפורמה שיווקית.
הקמפיין הזמין חברי פייסבוק לקבל וופר חינם בתמורה לכך שימחקו ("יקריבו") 10 חברי פייסבוק שלהם, ועורר שאלה מעניינת -
מה אתם אוהבים יותר? את החברים שלכם או וופר?
ברגר קינג הספיקה לפרק 233,906 אלף חברויות לפני שפייסבוק הפסיקה את הקמפיין בטענה שהוא נוגד את ערכיה, הוכיחה את טענתה שאנשים מעדיפים וופר על חברים וזכתה לבאז עצום ברשת ומחוצה לה.





יאללה אני הולך לרדת על איזה וופר...