יום ראשון, 21 ביוני 2009

גם וגם וגם

לעיתים מפרסם רוצה לתקשר בקמפיין אחד מספר מסרים, בד"כ יהיה מדובר בתקשור כמה תועלות מוצריות בנוסף להבטחה הפרסומית הכללית. באופן מסורתי המדיום המתאים היה פרינט - מודעת עיתון מציעה מקום למספר מסרים ובמקביל מאפשרת לנחשף זמן ארוך לעבד את המידע הרב.
אבל מה לעשות - הפרינט יורד מקרנו והפרסום בעיתונות יורד דרמטית בכל העולם.

טלוויזיה?
הטלויזיה בעייתית מאחר ו-30 שניות הם זמן קצר מדי להעביר מספר מסרים ולאפשר עיבוד שלהם אבל יש מקרים יוצאי דופן. זה יכול לקרות במקרה של מוצרים מתוחכמים כמו מכשירי חשמל או כלי רכב (ראה קמפיין טורנדו הנוכחי) וזה יכול לקרות גם במוצרי צריכה פשוטים כמו שמפו או קרם (ראה קמפיין פנטן הנוכחי).

אינטרנט?
קמפיין אינטרנט נותן את הפתרון היעיל יותר למקרים כאלה כאשר הוא משלב את התועלות של העיתון - מקום רב למידע וזמן עיבוד מידע ארוך לנחשף - יחד עם חוויה אינטראקטיבית וחשיפה לקהלים רחבים יותר.

הנה דוגמא לבריף מ-ש-ע-מ-ם של פולקסוואגן לתקשור כמה תועלות של המותג (בטוח, כיפי, יציב, בלה בלה בלה) שזכה לטיפול קריאיטיבי מעולה בקמפיין האינטרנט: