יום שישי, 29 בינואר 2010

פרה-סופרבול

חגיגת הפרסום הגדולה של 2010 אוטוטו פה.
ואני לא מדבר על קאן. יש עוד זמן...
ביום שבת ב-6 בערב יוצא לדרך הסופרבול ה-44. ועכשיו שאני פה ויודע את החוקים בכלל כיף.

אז כאשר
כתבתי על הסופרבול לפני שנה דיברתי על שלוש אופציות ל-engagement דיגיטלי עם הצרכנים:
1. לפני המשחק
2. בזמן המשחק
3. אחרי המשחק

אנחנו כבר יכולים לראות את הנעשה באופציה הראשונה כאשר מספר חברות משחררות את הפרסומות שלהן ליוטיוביה לפני המשחק, מעוררות שיחה במדיה חברתית, מפתחות אפליקציות פייסבוק ואפילו קונות מילות חיפוש בגוגל הקשורות לסופרבול כדי לעודד צפייה מוקדמת. כך משתנים להם חוקי המשחק הקלאסיים אשר התבססו על ציפייה דרוכה לפרסומות של המפרסמים הגדולים.
כל זה נחמד אבל ההפתעה מגיעה מהמפרסמת הגדולה ביותר, זו שקנתה השנה 5 דקות שלמות של פרסומות. אנהויזר-בוש, יצרנית באדוויזר, המפרסמת הגדולה והבולטת בסופרבול לאורך השנים ובעלת כמה מהפרסומות הקלאסיות ביותר זוכה כמעט מדי שנה במקומות הראשונים בזכורות והאהובות של הסופרבול. אם יש מותג שהצופים בסופרבול מחכים לפרסומת שלו זה באדוויזר. והנה משתנים להם חוקי המשחק. השנה מחליטה אנהויזר-בוש לעשות engagement לפני המשחק ומפתחת אפליקציית פייסבוק לבחירת הפרסומת של המשחק.
קריאיטיב מקורי? לא ממש
מהלך יוצא דופן למפרסמת הגדולה? אין ספק