יום חמישי, 11 בפברואר 2010

AXE Spice

בראיונות שעברתי בזמן האחרון הייתי צריך לענות כל פעם על אותה שאלה בנאלית:
"Give me a product that you think is marketed well".

התשובה שלי, כמו התשובות של כולם פה לרוב השאלות, מדוקלמת ורובוטית לחלוטין. כן, עולם ה-MBA הוא לא יצירתי במיוחד אם לא הזכרתי את זה קודם. המותג שאני בדרך כלל נותן הוא AXE, מותג שאני אכן מעריץ, גם אסטרטגית וגם קריאיטיבית, ואני מוסיף לעניין כמובן את
כל החרטוטיישן הידוע של ה-4P's, ה-5C's, ה-5I's וכל החברים שלהם.
לעיתים קרובות המראיין "מפתיע" אותי בשאלה מתקילה -
If you were AXE competitor how would you react?". אז אני מתחיל לחרטט על Old Spice והאסטרטגיה המבדלת בה הוא צריך לבחור, גם מבחינת קהל יעד דמוגרפי וקונספטואלי וגם מבחינת מסר. והנה עכשיו Old Spice (מבית P&G) יוצאים בקמפיין שמשום מה דווקא יושב על נרב דומה מאוד לאחד הקמפיינים המעולים של Axe Shower Gel מסוף 2008 שמאחוריו האסטרטגיה הפשוטה והגאונית - "אם תשתמש בסבון של נשים, תריח כמוהן".


(אגב יש עוד כמה ספוטים חדשים ומעולים)

והנה גם ג'ילט (גם בבעלות P&G) יוצאים בימים אלה בקמפיין חדש ונטול השראה תחת הסיסמא הדומה - "Wash like a man, feel like a man".

אפשר להתווכח מה יותר טוב (בטח לא ג'ילט) אבל כמו שאל ריס אומר - You don't have to be the best, You have to be the first. אני חושב ש-AXE כבש את הטריטוריה המותגית הזאת הרבה לפני כולם וזה לא הולך להשתנות. מה שכן, Old Spice כן מקפידים לדבר בשפה בוגרת ומחוספסת יותר, בוחרים במדיה בוגרת יותר, ופונים יותר ל-"גברים" ופחות ל-"נערים" וכך יוצרים את הבידול.