יום שישי, 30 באפריל 2010

אז למה לא מותג פרטי?

מחקר חדש ב-23 מדינות מראה שהתפישות של צרכנים כלפי מותגים פרטיים כמעט ומשתוות לאלה כלפי מותגים רגילים. אז למה בעצם אנחנו עדיין רוכשים מותגים מעבר ל-brand loyalty היסטורי?

ע"פ המחקר הפערים עדיין נמצאים בתחומים הבאים:
  • חדשנות
  • ייחודיות
  • אריזה
  • איכות

הפערים בתחומים עתירי ה-R&D כמו חדשנות וייחודיות הם קשים יותר לסגירה עבור יצרנים קטנים ומחוסרי משאבים אך מנגד הפערים באריזה הולכים ונסגרים וכבר היום ניתן לראות בעולם אריזות מותגים פרטיים יפהפיות ופרימיומיות שמתעלות על המותגים הרגילים (לדוגמא, Archer Farms, מותג הבית של Target עליו עבדתי בסמסטר שעבר). אני מאמין שגם הפער באיכות אינו בלתי אפשרי לסגירה מאחר והוא איננו מייצג איכות כפועל יוצא של R&D אלא תפישת איכות, אשר מושפעת מאוד ממיצוב ואריזה, פער שכפי שאמרנו הולך ונסגר.
מה זה אומר? שבסופו של דבר כדי לשרוד ולהמשיך לגבות פרמיה מותגים יצטרכו לספק חדשנות מתמדת וליצור מוצרים ייחודים אשר לא ניתן להשוות ממש למוצרי המותגים הפרטיים.