יום שישי, 11 ביוני 2010

AXE למען הקהילה

ב-1983 פסל החירות היה במצב די עגום. בצעד יוצא דופן הודיעה אמריקן אקספרס שעל כל פעולה שתתבצע בכרטיס האשראי תתרום פני לשיקום פסל החירות ועל כל מנוי חדש תתרום דולר. התוצאות היו מדהימות לשני הצדדים. תוך 4 חודשים גויסו יותר מ-2 מליון דולר לשיקום פסל החירות ומספר הפעולות בכרטיס עלה ב-28%. ה-Cause Marketing נולד.

מאז עברו הרבה תרומות מתחת לגשר וכמעט אין מותג שלא מעורב בצורה כלשהי בפעילות שיווקית אשר תורמת לחברה או לסביבה. יש אפילו מותגים המבוססים כמעט לחלוטין על Cause Marketing כמו בן אנד ג'ריס שתורמים 7.5% מהכנסותיהם או בודי שופ שלאורך השנים תרמו ויזמו אינסוף יוזמות חברתיות.
בארץ זה אף פעם לא התפתח מספיק. חברות תרמו כמובן אבל ברוב המוחלט של המקרים מודעות חברתית לא הפכה לחלק המותג. הבולטת לטובה היא אורנג' אשר לפני כמה חודשים חילקה כרטיסים להופעה של ריהאנה בתמורה להתנדבות למען הקהילה. הקמפיין אגב הוא העתקה מוחלטת של קמפיין של סטארבקס, עוד מותג חברתי ידוע.

אבל מה עושים שהמותג שלך ממש לא מתחבר ל-Cause Marketing?
יוניליוור עמדו לאחרונה מול אתגר כזה עם AXE, מותג שהדבר האחרון שמתקשר אליו הוא מודעות חברתית. הרי כל מה שלכאורה מעניין את אוהדי המותג הוא להשיג בחורות. עזבו אותם מכל השאר. אבל שיוצאים מסרטון הפרסומת ונכנסים למציאות זה ממש לא נכון. כל המחקרים מראים עד כמה צעירים מודעים סביבתית וחברתית ורוצים לעשות שינוי.
כמו תמיד AXE שוב מצאו פתרון גאוני וחיברו Cause Marketing לשפת המותג הקלאסית ולצרכנים דרך קמפיין חדש בשם Undie Run Challenge. מדובר בתחרות בין קולג'ים, קהל יעד מרכזי, אשר במרכזה אירוע בו הסטודנטים מתפשטים מבגדיהם אשר נתרמים למטרות טובות ורצים בלבוש מינימלי ברחבי הקמפוס. AXE מצידה תורמת כסף בנוסף על כל בגד שנתרם. חיבור מושלם למותג בטריטוריה מאוד לא טריוויאלית. תענוג.