יום שבת, 5 ביוני 2010

מזרחי טפחות לוין


הידעתם שישראל היא המדינה היחידה בעולם בה פרסומות מזכירות את שם משרד הפרסום אשר יצר אותן?
האמת שאין לי מושג מהי הסיבה. הרי גם במדינות אחרות פרסומאים ידועים באגו המפותח שלהם. הניחוש שלי היא איזושהי קונוונציה שהתפתחה אי שם בראשית שנות ה-90 בראשות משרדי הפרסום הראשונים שפרסמו בטלוויזיה המסחרית ומאז אף אחד לא ממש ערער על זה.
אבל לפעמים הקרדיט הזה עובר כל גבול כמו הקרדיט על גבי חוברת פרסומית של מזרחי-טפחות שעוצבה ע"י משרד מיתוג בשם Levin Brand Boutique. במקרה הזה הקרדיט תופס מקום מרכזי בשער החוברת וממש פוגע באסתטיקה החיובית שלה. אז קודם כל אני לא בטוח שיש בכלל מקום לקרדיט במדיה כזו ובמקרה של משרד "מיתוג". ראיתם פעם את ברוך נאה, פיליפ בולקיה או עדלי סטוק שמים קרדיט על עיצובים שלהם? זה הרי אבסורדי. ושנית אם כבר יש קרדיט אזי מקומו בעמוד האחורי באופן מוצנע.