יום רביעי, 30 ביוני 2010

איך בולטים בג'ונגל?

תגידו את האמת, לא נמאס לכם מפרסומות מונדיאל? קשה הרי למצוא מפרסם שלא חשב על הרעיון הגאוני הזה. אני די מרחם על משרדי הפרסום שב-"נוהל ראש השנה" נאלצו להתמודד עם תריסר בריפים זהים לחלוטין.
אז איך בכל זאת בולטים בג'ונגל הדרום-אפריקאי הזה?
דרך אחת היא פרסום סמוי פורץ דרך כמו קוקה קולה. דרך שנייה היא פרודקשן ווליו מטורף כמו נייקי או פפסי (שתיהן אגב לא ספונסריות רשמיות אשר הצליחו לנתב את הבאז אליהן בזכות הסרטונים המדהימים האלה). אבל מה שהכי מדליק אותי אלו החברות שלא מסתפקות בלדחוף את הקריאיטיב שיצרו לפני המונדיאל אלא מגיבות לאירועים המרתקים שקורים בו מדי יום. אז על הווזובלה של יונדאי כבר דיברנו אבל הנה עוד שתי תגובות מעולות לאירועי היום. בתגובה להצהרתו של מרדונה שירוץ ערום ברחובות בואנוס איירס אם ארגנטינה תזכה במונדיאל, פפסי ארגנטינה הצהירה שגם המשקה שלה יהיה עירום (=נטול תווית) למשך שבוע אם אכן תניף ארגנטינה את הגביע, היא פרסמה את הפרינט הזה וזכתה כמובן לכותרות רבות.

מעבר לאוקינוס, במדינה שלא ממש מחבבת את ארגנטינה, נדהמו הבריטים מפסילת השער החוקי לחלוטין במשחק מול גרמניה.
בעוד הציבור הבריטי דרש להכניס במונדיאל הבא Goal Line Technology, מכשיר הקובע האם הכדור עבר את קו השער, רשת המשקפיים Specsavers הציעה Goal Line Technology משלה לשופט שהצליח לא לראות גול ברור.