יום שישי, 8 באוקטובר 2010

Mind the Gap Logo



הייתי בטוח שמדובר פה במתיחה. למה שאחד המותגים החזקים בעולם ינטוש את הלוגו האייקוני שלו אחרי 20 שנה לטובת משהו שנראה כאילו צויר בוורד או בצייר של חלונות?!

אבל לפחות בינתיים זה נראה אמיתי. הבאז הכי גדול בימים האחרונים בקהילות השיווק והעיצוב הוא הלוגו החדש והנוראי של גאפ. באופן מוזר, הלוגו גם הושק בלי מסיבת עיתונאים, בלי הודעה לעיתונות ובלי כל החגיגות שמאפיינות ריברנדינג בד"כ. בוקר אחד בהיר פתאום הופיע באתר הבית לוגו חדש ואפילו בעמוד הפייסבוק הלוגו הישן עדיין מכבב משום מה. ככה הדבר הזה נראה -

אז נכון, ימי הזוהר של המותג נראים מאחוריו אבל לוגו חדש זה לא פתרון קסם. הרי גאפ לא הצליח להתמודד מול מותגים חדשים יותר גם ברמת המיצוב והתקשורת השיווקית אבל קודם כל במוצר עצמו שנשאר אי שם מאחור. ומילא היה מדובר על ריברנגינג יוצא דופן אך חדשני, אבל אנחנו מדברים על לוגו המבוסס על הפונט Helvetica, אחד הפונטים הכי נפוצים והאמת כבר די מאוסים בעולם העיצוב שאפילו עשו עליו סרט.

הלוגו החדש הוביל לגל עצום של תגובות שליליות ואפילו לאתרים כמו Crap Logo Yourself, שמאפשר ליצור לוגו גאפ חדש גם לעצמך כמו זה.
גאפ ניסו להתמודד עם התגובות דרך הודעה תמוהה בעמוד הפייסבוק (שכזכור עדיין נושא את הלוגו המקורי). בהודעה מודים גאפ לגולשים על הפידבקים ומבקשים את הצעותיהם ללוגו החדש.
האם מדובר פה בפעם הראשונה שמותג גדול עושה crowd sourcing ללוגו שלו? האם מאחורי הלוגו הנוראי עומד תעלול יחצני שרוצה להוכיח כמה הצרכנים אוהבים את המותג? משהו בסגנון Whopper Freakout? לאור הלוגו הבאמת מזעזע וההשקה הלא סטנדרטית ההימור שלי הוא שכן. ימים יגידו אם זה קמפיין גאוני או פלופ מביך.