יום ראשון, 7 בנובמבר 2010

אני עם Coco!

מחר בערב זה קורה. הרגע הגדול שמיליוני אמריקאים (ובטח גם כמה עשרות אלפי ישראלים) חיכו לו.
קונן אובראיין חוזר לטלוויזיה!

למה זה מעניין אותנו?
זה מעניין כי קונן וצוותו הוציאו לפועל בחודשים האחרונים את אחד מהקמפיינים הדיגיטליים המוצלחים ביותר בהיסטוריה. אחרי הפרידה הצורמת מ-NBC וה-Tonight Show בינואר האחרון אשר מנעה ממנו מלהצטרף לרשת אחרת בחודשים שלאחר מכן, קונן עלול היה להיעלם אל החשיכה ולאבד את המומנטום, אך בזכות קמפיין מקורי, מקיף ומתמשך הוא משיק את תוכניתו החדשה בשיא הבאז והציפייה של קהל הצופים האמריקני.

אז איך זה קרה?

לאורך החודשים האחרונים שיתף קונן את מעריציו בקורותיו באופן קבוע. הוא עשה זאת תוך שימוש בשלל תכנים ובשלל פלטפורמות. זה התחיל בטוויטר שפתח בפברואר וצבר 300,000 עוקבים תוך 24 שעות. מאז פרסם קונן מאות טוויטים שהם כנראה המצחיקים ביותר ברשת וכבר הגיע לכמעט 2 מיליון עוקבים. זה המשיך בבניית שפה ויזואלית דמוית אובמה כמו זו הנ"ל, הפיכת הבלורית האדמדמה לאייקון וטביעת הביטוי I'm with Coco כאות הזדהות עם קונן חסר התכנית. הדמיון לאובמה לא נגמר כאן. מאז ההכרזה על התכנית החדשה התנהל קמפיין פולחן אישיות דמוי אובמה אשר הגיע לשיא בחודשים האחרונים והשתמש בטוויטר, פייסבוק, יוטיוב, פורסקוור, פליקר, טמבלר וכל פלטפורמה דיגיטלית אחרת שאתם יכולים לדמיין. בדומה לארכיטקטורת קמפיין אובמה גם לקמפיין זה אתר מרכזי - Team Coco - אשר שולח זרועות לכל הפלטפורומות האחרות.

אז הנה רק חלק ממה שהיה לנו...
  • בלעדיות | כפי שאובמה הודיע על המועמד לסגן הנשיאות רק ברשת החברתית שלו, גם קונן מודיע על שם תכניתו החדשה רק במדיה החברתית. השם הלא מאוד מפתיע - Conan.

  • אינטרקאציה עם הגולשים | קונן משיק את !Conan Takes Your Questions, סדרה בת 7 סרטונים סופר-מצחיקים בהם קונן עונה לשאלות הגולשים. הנה אחד מהסרטונים האחרונים בו חושף קונן את תחפושתו להאלווין.
  • שיתוף גולשים | קונן משתף את הנותן לגולשים להחליט מי יהיה האורח הראשון בתכנית החדשה
  • וידאו בזמן אמת | קונן משיק את Coco Cam, שידור חי במשך 24 שעות ברצף של המתרחש באולפנים כולל תכנים ביזאריים לחלוטין. הגולשים הוזמנו לשתף את מחשבותיהם בטוויטר הם הטאג LiveCocoCam שהפך לסופר פופולרי.

  • קידום תכנים טלוויזיוניים | קונן משיק פרומואים טלוויזיוניים אשר הופכים מיידית לויראליים. באחד מהם הוא מנקה את השולחן החדש שלו באולפנים בלוס אנג'לס א-לה Sexy Car Wash ובשני הוא נוהג במכונית מלאה חומרי נפץ מעבר לצוק. פיצוץ.

  • תחרות גולשים | קונן עורך את תחרות Canonize Your Costume בה הדפיסו הגולשים את השיער או הפרצוף של קונן והוסיפו אותו לתחפושת שלהם.
  • הגדלת מספר העוקבים כיעד | ב-10 ימים לפני עליית התכנית מחלק קונן מדי יום 1000 חולצות לעוקבים בטוויטר אשר מקישים את הקוד שמפורסם בטוויט באתר החולצות
  • כלי תמיכה בבלוגספירה | בדומה לאובמה ומותגים רבים גם קונן מספק ווידג'ט להטמעה בבלוג - קאונטר לתחילת התכנית החדשה

  • פיזיקל-דיגיטל | קונן התעופף בבלון בשם Conan Blimp לאורך החוף המזרחי ועשה check-in בפורסקוור במקומות מגניבים. הגולשים היו יכולים לעקוב אחרי מיקום הבלון על מפה ובמצלמה לייב בתוך הבלון, ואף לעשות check-in לבלון עצמו כאשר הוא באיזורם ולקבל badge מיוחד בפורסקוור. (badge-ים, או "עיטורים", כמו "ראש העיר של סטארבקס ברחוב מיין", הפכו למשמעותיים יותר מפרסים פיזיים עבור רבים).
  • טיזר דיגיטלי | קונן מציג את Show Zero, ה-"טוק שואו הקצר בהיסטוריה", מעין טיזר משעשע שרק עושה חשק לדבר האמיתי
בשורה התחתונה, הצוות שמאחורי קונן הוציא לפועל את קמפיין פולחן האישיות הגדול ביותר מאז אובמה תוך שימוש במיתוג חכם ואסטרטגיית דיגיטל מקיפה. בחודשים האחרונים היה קשה להימלט מקונן אשר תקף בכל מדיה ובכל פלטפורמה ולכן הוא לא רק יצר ציפייה לתכנית החדשה וחיזק את הקשר עם אוהדיו אלא גם קנה לעצמו מעריצים רבים חדשים. מעולם לא הייתי מעריץ גדול של התכנית אבל בעקבות הקמפיין אני אכן מסוקרן לגבי התכנית החדשה ומרגיש מחובר הרבה יותר למותג קונן, ובצורה שאף היא מזכירה לי את החיבור שלי למותג אובמה לפני שנתיים, כלומר חיבור לאריזה שדי מנותק מהתוכן שמאחוריה. קונן הפך בכמה חודשים ממנחה לייט נייט פופולרי לאייקון תרבותי אולטימטיבי. עכשיו נשאר לראות אם זה יתבטא גם ברייטינג.