יום חמישי, 13 בינואר 2011

פרומרקט פרוג'קשן

האימג' הזה אינו ציור, איור או אפקט פוטושופ. זהו צילום מתוך אירוע השקת הדגמים החדשים של אופל אשר הפיקה פרומרקט אמש. שמחתי מאוד לראות שבשורת ה-Projection Mapping, הטכנולוגיה שכובשת את עולם השיווק החוויתי בשנה האחרונה, הגיעה גם לישראל. מדובר בהקרנת אפקטים ויזואלים תלת מימדיים על גבי עצמים בעולם האמיתי כגון מבנים, מוצרים ואפילו אנשים. הפריצה הרצינית ראשונה של הטכנולוגיה היתה בקמפיין האגדי של HBO שזכה בגרנד פרי בקאן ב-2008, וכבר אז היה ברור שהיא הולכת לשנות את פני השיווק החוויתי. תשכחו מזיקוקים, תשכחו מתאורות, תשכחו מסרטי תדמית על גבי מסך לבן - זהו העתיד של שיווק חוויתי. אז בואו נראה איך מתמודדת פרומרקט מול כמה מההפקות המרשימות של השנה.

נתחיל בסרטון ההשקה מליל אמש:



ככה זה נראה בהשקת טויוטה אוריס באנגליה לפני כמה חודשים:


רדבול שילבה את ההקרנה התלת מימדית בצורה יפהפיה על גבי הרמפות באחד מאירועי האקסטרים שלה:


ניו באלנס השיקה דגם חדש בהקרנה על גבי נעל ענקית:


ומיקרוסופט עלתה רמה והפכה את ההקרנה לאינטראקטיבית בהשקת Xbox Kinect:


עם זאת, השימוש העיקרי בטכנולוגיה הוא עדיין הקרנה תלת מימדית על גבי מבנים. אחת התצוגות המרשימות השנה היתה השקת חנות הדגל החדשה של איקאה באמסטרדם, וגם סמסונג, סוני, פולקסוואגן, ג'וני ווקר וסנסודיין הפיקו הקרנות דומות. התחושה שלי היא שזה אמנם מרשים אבל פחות אפקטיבי משילוב המוצר עצמו בהקרנה.

בשורה התחתונה, סחטיין לפרומרקט וקבוצת שלמה על הקרנה תלת מימדית ציונית שעומדת יפה מאוד בסטנדרטים בינלאומיים. הדבר היחיד שחסר לי הוא הדגשת העובדה שמדובר בהשקה ישראלית בתוצרים של אותו הערב (סרטונים, תמונות וכו'), ופמפום התוצרים במדיה החברתית. אחרי הכל, כל המותגים הנ"ל הרימו את הפקות הענק האלה גם, ואולי בעיקר, בשביל מאות אלפי הצפיות ביוטיוב והבאז במדיה החברתית.