יום שני, 25 באוגוסט 2008

אז כמה זה בעצם 20%?

לפני חודש התפרסם סקר TGI לפיו ישראל היום הוא העיתון השני בשיעור החשיפה בישראל.
לא לקח זמן רב עד שגל שלטי חוצות המתקשר את הנושא הציף את תל אביב.

הפרסומאים והמפרסמים כבר קראו מן הסתם את הידיעה בגלובס ודה-מרקר ומודעים לגידול בחשיפת העיתון, ולכן קהל היעד של הקמפיין הזה היה ככל הנראה הקהל הרחב.
בישראל היום ניסו לנצל את העדריות הטבעית של עם ישראל ע"י תקשור ההישג.
אבל...
המסר לא אומר כלום לקהל היעד!
לאדם הפשוט מהרחוב קשה מאוד להתרשם מחשיפה של מעל 20% פשוט מאחר ואין לו שום נקודת התייחסות.
20% לא נשמע המון... מבחינתו יכול להיות שלמעריב יש 30% ולהארץ 20%.

להבדיל מסר כמו - העיתון השני בגודלו בישראל - הוא הרבה יותר קונקרטי ושם אותו במקום יוקרתי ומפתיע מבחינת הקהל הרחב.
לפחות זרקו את הכסף על המדיה הכי זולה...
בלי קשר אני לא מת על מגפת החינמונים שקצת מזנה את עולם העיתונות אבל זו המגמה העולמית ואני לא אתפלא אם עוד שנה העיתון כבר יוביל בשיעור החשיפה.