יום שני, 16 בפברואר 2009

שגרירי גולדסטאר

בסופו של יום אין תחליף להיכרות אינטימית עם קהל היעד שלך.
עם זאת, קהל היעד כמעט לעולם לא יהיה הומוגני.
גם אם המוצר עונה על צורך מסוים המשותף לכל קהל היעד עדיין יהיו הבדלים משמעותיים באספקטים רבים אחרים.

אז איך בכל זאת מגיעים להיכרות אינטימית?
מנסים לפלח את קהל היעד לחלקים קטנים יותר ולמצוא מסרים ספציפיים ודרכים ספציפיות להגיע אליהם.
פנייה כזו היא אכן אפקטיבית יותר אבל טומנת בחובה עוד יתרון למפרסם - הלקוח מרגיש שהמפרסם מבין אותו ומדבר ישירות אליו.

דוגמא טובה היא רד בול העולמית אשר מפעילה שגרירי מותג בתוך הקמפוסים, גם בישראל, הנקראים Student Brand Managers.
השגרירים מחוברים לקהל היעד ולהווי הסטודנטיאלי בקמפוסים השונים ומסוגלים לתפור פעילויות שיווק אד-הוק מוכוונות קמפוסים ספציפיים, קבוצות ספציפיות, אירועים ספציפיים וכיו"ב.
התוצאה היא שיווק ממוקד, מפולח, אפקטיבי ויחסית זול (המדיה היא מרכיב זניח) לקהל יעד מרכזי של המותג.

במקרה של המותג גולדסטאר לא היו צריכים למנות שגריר מותג - מנהלת המותג בטמפו היא שגרירה בעצמה כבוגרת אוניברסיטת בן גוריון. בעקבות היכרותה האישית עם האווירה המיוחדת שקיימת בקמפוס החליטה מנהלת המותג ליעד אנגל לתפור פעילות ייעודית לקהל הסטודנטים בבן גוריון.
אופי היציאות של הסטודנטים בבן גוריון מתמקד במספר מצומצם של מועדונים וברים.
טמפו יצרו קשר עם שישה מהפאבים המובילים בבן גוריון ויצרו קמפיין BTL ייעודי המבוסס על כרטיסיית גולדסטאר הנותנת בירה חינם על כל 5 בירות וניתנת למימוש בכל אחד מששת הפאבים.
הכרטיסיה חולקה ע"י דיילות גולדסטאר במקומות הבילוי בליווי סוכריה על מקל ממותגת.


פעולה לא גדולה, לא יקרה אבל מאוד יעילה וממוקדת שאני די בטוח שיהיו לה תוצאות יפות מאוד.
בנוסף לתועלת המכירתית הברורה, יש לדעתי לפעולה גם ערך תדמיתי לא מבוטל בכך שבהיותה פעולה ייעודית היא יוצרת קשר אישי בין המותג לסטודנטים בבן גוריון.

(ותודה לעמית פרנקל)