יום ראשון, 1 בפברואר 2009

GI Weekend 9 - השתתפות חכמה בשיחה

(מייל שבועי ללקוחות GI)

שלום חברים,

השבוע נדבר קצת על השתתפות בשיחה הוירטואלית על המותג שלך.
ולא, אני ממש לא מדבר על שליחת שכירי חרב למינהם שיגיבו בפורומים ובטוקבקים, אני מדבר על הקשבה והשתתפות אותנטית בשיחה.
במקרים רבים אני שומע מלקוחות שהם רוצים לערב את הצרכן במהלכים השיווקים ולתת לו להרגיש חלק מהמותג, אך במקביל מפחדים מההשלכות השליליות שעלולות להיווצר מהכוח שניתן לצרכן.
אני חושב שהגדולה האמיתית היא להבין היכן המותג שלך עומד בשיח הוירטואלי ולתת את התשובה שתיתן לצרכן להרגיש שייך מעצם העבודה שהמותג מתייחס אליו בפעולותיו.
נשמע מסובך?
בואו נראה כמה דוגמאות...

1_
גולש בשם levinator25 מצא תקלה קטנה במשחק הגולף טייגר וודס 2008 של חברת משחקי המחשב EA Sports.
התקלה, אותה הוא כינה Jesus Shot, היא האפשרות לבצע חבטה כאשר טייגר וודס עומד על המים.הגולש הנציח את התקלה, העלה ל-youtube והסרטון זכה למאות אלפי צפיות ויצר שיחה ערה בעולם משחקי המחשב.
טייגר וודס הממוחשב >>
EA Sports היו יכולים להתעלם, היו יכולים לתקן את התקלה, אבל הם החליטו לצאת גדולים ולתקשר עם הצרכנים שלהם בחיוך.
החברה הנציחה את טייגר וודס האמיתי משחק גולף תוך עמידה על המים.
טייגר וודס האמיתי >>

2_
גולש בריטי בן 18 בשם ניק האולי, מעריץ מושבע של אפל, יצר פרסומת לנגן iPod Touch בהתבסס על חומרים שאסף באתר אפל.הפרסומת זכתה להצלחה ויראלית וזכתה למיליוני צפיות.
הפרסומת של ניק >>
אפל הוא כידוע אחד המותגים בעלי הקישור הרגשי החזק ביותר, מותג העומד בבסיס השיוך העצמי של מעריציו, מותג שהעומד בראשו זוכה למעמד אלוהי, מותג אשר גורם למעריציו לישון בלילה ליד האפל-סטור כדי להיות הראשונים להשיג מוצר חדש.אפל החליטה לתקשר עם מעריציה המושבעים והפיקה פרסומת אמיתית המבוססת על הפרסומת של ניק.
הפרסומת של אפל >>

3_
ב-1981 נולד Wispa בעיירה קטנה בצפון באנגליה.
Wispa היה אחת היצירות המוצלחות של ענקית השוקולד קדבורי, חטיף שוקולד אווירירי ומענג אשר התחבב מיד על הציבור הבריטי והפך לאחד האייקונים של שנות ה-80.
רצו הגורל והשיטה הקפיטליסטית ומכירות החטיף הנוסטלגי ירדו עם השנים, עד שבשנת 2003 החליטה קדבורי להפסיק לייצרו.
געגועים לחטיף כנראה ליוו רבים בציבור הבריטי והובילו, עם פריחת הרשתות החברתיות בשנתיים האחרונה, להקמתן של לא פחות מ-93 קבוצות שונות בפייסבוק אשר דרשו להחזיר למדפים את החטיף האהוב.עשרות אלפי החברים בקבוצות אלה גרמו לקדבורי לחשוב מחדש ובאוקטובר 2007 להוציא מחדש את Wispa מלווה בקמפיין יפהפה המתבסס על עולמות התוכן של שנות השמונים – מוזיקה, אופנה ובילויים, ומשולב כמובן גם בפייסבוק. (שהייתי שמח להראות לכם אם הוא היה עדיין באוויר...)
בין אם קדבורי רק הגיבה לפרץ הנוסטלגיה ובין אם יזמה אותו בעקיפין בעצמה, החברה הוכיחה שהיא יודעת לנצל את עוצמתן של הרשתות החברתיות בצורה מעולה, ו-Wispa הפך לחטיף השוקולד בעל הצמיחה הגבוהה ביותר באנגליה כאשר כל שנייה נמכרים 5 חטיפים.

בקמפיין הנוכחי החליטה קדבורי שלמעריצי המותג העקשנים שהצליחו להחזיר את Wispa למדפים מגיע להיות חלק מקמפיין, אשר כולו חגיגה סביב האהבה למותג, בשם "For the love of Wispa".
בקמפיין אינטרנט משולב עם שלטי חוצות ופרינט גויסו 300 אוהבי Wispa להשתתף בפרסומת ובמקביל נוצר באז וציפיה לפרסומת הסופית הביזארית משהו.
ה-"making of" של הקמפיין >>
הפרסומת הסופית >>
אתר הקמפיין >>

החלטתי לבדוק את הנושא בחטיף השוקולד שאני מטפל בו – קליק – ומסתבר שישנם יותר מ-2300 איש שרוצים קליק שוקולד לבן.
האם זה רק עניין של זמן עד שבלחץ הציבור נראה על המדף קליק שוקולד לבן או חטיפים נוסטלגיים כמו "רוזמרי", "עד חצות" ו-"נשיקולדה"?

4_
סמסונג שמה לב לתופעה הגיקית הנקראת Unboxing, בה מצלמים גיקים את פתיחת האריזה של הגאדג'ט החדש שלהם תוך סקירת כל פרט ופרט (
דוגמא קטנה).
החברה הבינה שקהל היעד של מכשיר ה-Omnia המתוחכם שלה הוא בדיוק אותם גיקים ויצרה פרסומת ויראלית שמדברת אליהם בז'אנר שהם עצמם יצרו.
הסרטון הויראלי ל-Omnia (הטוויסט מתרחש בערך במחצית הסרטון) >>

5_
ולסיום משהו אקטואלי שקצת מתקשר לנושא.
בזמן האחרון יצא לי לחשוב לא מעט על משמעות הסלוגן "האינטרנט זה אתם" של בזק בינלאומי, והשבוע קיבלתי דוגמא נהדרת לכך.
האם שמעתם אי פעם את השם "אורן לביא"?
גם אני לא, אבל השם מוכר כבר למיליונים ברחבי העולם אחרי שקליפ שלו, ישראלי למהדרין, הגיע לפסגת מצעד הסרטונים הנצפים ב-youtube השבוע.
איכשהו זה עדיין לא מפסיק להדהים אותי.
הקליפ היפהפה של אורן לביא בכיכובה של שיר שומרון >>

שבוע מעולה לכולכם!