יום שבת, 21 באוגוסט 2010

פורסקוור מגיע לפייסבוק


לפני שנה, יומיים אחרי שעברתי לארה"ב, ויומיים אחרי שקניתי אייפון, התחלתי להשתמש בפורסקוור. מאז במשך 365 ימים, עברתי בכמה עשרות ערים ברחבי העולם ובכמה מאות מקומות מעניינים יותר ופחות, ולמרות זאת אני לא חושב שעשיתי בפורסקוור יותר מעשרים check-in (=עדכון בפורסקוור שאתה נמצא במקום מסוים).
למה?
כי פורסקוור אף פעם לא הגיעה למסה הקריטית של אנשים המתבקשת מאפליקציה חברתית. מאז השקת האייפון בארץ קצב ההצטרפות גדל אבל מעולם לא הצטרפו מספיק חברים שלי בארה"ב או בישראל על מנת שתהיה לי סיבה אמיתית לשתף את מיקומי באופן קבוע. לעומת זאת, כמעט מדי יום אני בודק באפליקציית אייפון מבוססת מיקום אחרת - אפליקציית ההמלצות Yelp - איפה כדאי לאכול, לשתות, לקנות וכו' באיזור בו אני נמצא וזאת מאחר ומסת הממליצים הקריטית הדרושה ל-Yelp קטנה הרבה יותר (אני הרי לא חייב להכיר את הממליצים בשביל להיעזר בהם).
למרות הנישתיות של פורסקוור לא מעט חברות קפצו על עגלת החדשנות והשיקו קמפיינים לא גדולים כאשר האחרונה היא גאפ אשר העניקה השבוע 25% הנחה למי שעושה check-in בחנויות גאפ. ואפילו בארצנו הקטנטונת החברים באדלר-חומסקי השיקו קמפיין פורסקוור לסיאט.

השבוע הכל משתנה. היכולות של פורסקוור עוברות לפייסבוק עם השקת Facebook Places.
מה זה אומר?

  1. חברי פייסבוק יוכלו לעדכן את המיקום שלהם
  2. חברי פייסבוק יוכלו לראות היכן חבריהם נמצאים
  3. חברי פייסבוק יוכלו לראות אילו אטרקציות יש באיזור שלהם
וכך זה נראה אחרי ה-check-in:
פייסבוק היא כמובן חברה חדשנית אך במקביל היא מעולה בלהעתיק פיצ'רים מוצלחים מפלטפורמות אחרות. יכולת שיתוף הוידאו מיוטיוב, יכולת עדכון הסטטוס מטוויטר, קונספט הלייק מ-Digg ועכשיו יכולות המיקום מפורסקוור ו-Yelp הן רק דוגמאות בודדות. פייסבוק לוקחת את הפיצ'ר הקיים ומרחיבה את קהל המשתמשים מגיקים לכל העולם ואחותו.

אוקיי אבל איך זה רלוונטי לאנשי שיווק?
זה רלוונטי כי אם עד עכשיו יוזמות שיווקיות בפורסקוור היו נישתיות מאוד אזי עכשיו יש סיבה לשקול שוב קמפיינים מבוססי מיקום כאשר מדובר ב-3 מיליון ישראלים ובפלטפורמה שאנשי שיווק ופרסום בארץ כבר מכירים היטב.
אז מה אפשר לעשות?
  1. עמודי פייסבוק יקבלו אופציה להפוך ל-Place עם מיקום, מה שכמובן יותר רלוונטי לעמודי מותג של ריטייל ושירותים מאשר לעמודי מותג של מוצרי צריכה. כאשר חברים עושים check-in בבית העסק חבריהם (ועכשיו שזה בפייסבוק זה באמת כל חבריהם) רואים זאת והמותג מקבל חשיפה בלתי מבוטלת
  2. בניגוד לפרסום בכמעט כל מדיה אחרת מלבד Point of Sale, אנשי שיווק יוכלו להגיע אל צרכנים שנייה לפני שהם מבצעים רכישה. דמיינו לעצמכם שמסעדת אריה ובניו ברמת החי"ל תשנה את הסטטוס שלה בשעת צהריים ל-30% הנחה עבור check-in. כל חבר שיבדוק אילו מסעדות יש באיזור יקבל אינסנטיב מיידי לבחור בחברנו אריה
  3. אפליקציות ומשחקי מותג בפייסבוק אשר צצו כפטריות אחר הגשם בשנה האחרונה יוכלו להתחיל להשתמש במיקום החבר. לדוגמא, אם במשחק החניה של גולדסטאר התחרנו בחניה מהירה, גרסת ה-Places כבר תאפשר לנו להתחרות על חניה ברחוב שלנו, מה שהופך את האפליקציה ליותר מעניינת ורלוונטית למשתמש
זה ייקח עוד כמה חודשים עד ש-Places יהיה זמין בישראל. זה בדיוק הזמן להתחיל לחשוב איך אתם עומדים לנצל את האפשרויות החדשות והמרגשות של פרסום מבוסס מיקום להמונים.