יום ראשון, 1 באוגוסט 2010

The Real Good Experiment

לפני כמה חודשים ביקרתי בגרמניה ונדהמתי לראות כיצד דירות הסטודנטים שם נראות בדיוק כמו דירות הסטודנטים במישיגן. ישנה כמובן סיבה אחת לא מפתיעה לדמיון המושלם - איקאה. לרשת שהפכה ריהוט מעוצב לקומודיטי יש "אפקט קסטרו" על עולם העיצוב הגלובלי, וסטודנטים תפרנים מעדיפים מחיר נמוך על הצהרה עיצובית ייחודית.
נשאלת השאלה כיצד מותג ריהוט קטן ובוטיקי יכול להתחרות באיקאה?

מותג עיצוב ניו יורקי קטן בשם Blu Dot חיפש להגיע לקהלים צעירים יותר אשר אינם בהכרח חובבי עיצוב מושבעים המוכנים לשלם יותר על הצהרה ייחודית. המותג עלה על התובנה שהצעירים חסרי המזומנים נוטים לעשות Curb Mining, כלומר לאסוף רהיטים שבעליהם הקודמים השאיר על המדרכה. בקמפיין חכם, זוכה אריה ברונזה בקאן, הושארו ברחוב 25 כסאות מדגם Real Good וה-Real Good Experiment נולד. במסגרת הקמפיין הוצמד GPS לכל כסא כדי לעקוב אחרי מסעו בעיר וזאת דרך כלי מדיה חברתית כמו פליקר וטוויטר. לבסוף, בקטע הכי מעניין לדעתי בקמפיין, צולם סרט המתעד את סיפוריהם של בעלי הכסא החדשים. בעלות מינימלית קיבלו Blu Dot האנונימיים למדי חשיפה בלתי מבוטלת ואימפקט במדיה החברתית והצליחו באמצעות הסרט התיעודי ליצור קישור אמוציונלי לכסא אשר יוצר לו ערך מוסף מובהק מעבר לעוד כסא חסר השראה של איקאה, ואולי נותן גם סיבה לשלם עליו פרמיה מסוימת.


סיכום הקמפיין:


הסרט התיעודי:


(תודה לנעמה יוגב)