יום שלישי, 22 בספטמבר 2009

Hochman@MichiganRoss - 2


שנה טובה חברים,

לא כתבתי די הרבה זמן. ולא שלא היה על מה, הרי כל יום אני נחשף לדברים מעניינים. אבל הלו"ז שלי מעולם לא היה כ"כ צפוף.
הביזנס סקול פשוט מציע כל כך הרבה דברים שגם 60 שעות ביממה לא יספיקו.
אז בין שיעורים, לקבוצות לימוד, לפרזנטציות חברות, למפגשי קלאבים, לשיעורי בית, לנטוורקינג אינסופי, לקייס סטאדיס של 60 עמודים, לייעוץ קריירה, לעבודה על רזומה, להפי האור, הפי האור ועוד הפי האור – הזמן היחיד שנשאר לי לכתוב זה עכשיו – שאני בבית חולה.

1_
אז כן שנה חדשה באה עלינו. במקרה שלי הכל בעצם חדש. מדינה חדשה, מסגרת חדשה, אנשים חדשים, אפילו קורנפלקס חדש (לא תלמה!).
אבל השינוי המהותי ביותר בחיים שלי הוא דווקא החבר החדש הכי טוב שלי.
הוא מגניב, הוא חכם, בחורות מתות עליו, הוא עוזר בכל דבר והוא זורם עם כולם.
אני מדבר כמובן על ה-iPhone החדש שלי.
מעולם לא חשבתי שמכשיר כלשהו ישנה לי את החיים אבל האייפון עשה את זה.
אז קודם כל אתה באמת מחובר כל הזמן. אוקיי, לא חדש. אבל זה ברמה שלא הכרתי קודם. שליטה אבסולוטית על החיים באמצעות 133 גרם.
ומכירים את הקונספט של שעמום? נו כן, מחכים בתור לרופא, מחכים לטיסה, מתייבשים בכנס. כאלה.
אז אני כבר לא מכיר – האייפון טומן בחובו הבטחה שלעולם לא יהיה יותר משעמם. מכשיר אלקטרוני שפשוט משנה את תפיסת המציאות.
זוכרים את "הופך שעה אבודה לשעת עבודה" הקלאסי של פלאפון משנות ה-80? זה בדיוק מה שהאייפון עושה רק בצורה הרבה יותר מקיפה.
ואולי הדבר המדהים ביותר הוא ה-appstore חנות האפליקציות של אפל.
ה-appstore הופך את האייפון מטלפון למכשיר מולטי-פונקציונלי שעושה כל מה שאתה רוצה.
צריכים לתרגם משהו? 10 שניות והאייפון הוא גם מילון. צריכים אימון כושר? האייפון הופך למאמן אישי. צריכים מעקב פיננסי? האייפון שולט גם על כך.
זהו הגורם המבדל הגדול של האייפון בעידן שבו לכל המכשירים יש כבר מסכי מגע – וזה אכן עומד במרכז הקמפיין האחרון.

ב-3 השנים הקרובות ישטפו את מדינת ישראל 600 אלף אייפונים. 600 אלף אנשים בלי גישה לאלפי האפליקציות של ה-appstore האמריקאי. 600 אלף איש שרק יחכו שתפתרו להם את השעמום בזמן שהם מחכים למונית שירות. 600 אלף איש שיש לכם הזדמנות לחשוף אותם למותג שלכם בחינם.
הנה רק כמה דוגמאות לאפליקציות ממותגות חינמיות שהפכו פופולריות מאוד.
אאודימירוץ מכוניות עם אאודי A4
זיפו מצית וירטואלי
אבסולוט מדריך המשקאות האבסולוטי
קראפט מדריך מתכונים מדהים
פומה עידוד מקורי גם שהמניות יורדות

דברו בהקדם עם האינטראקטיב של אדלר חומסקי. שמעתי שהם טובים...

2_
ואם כבר מדברים על אייפון מעניין לראות את הקמפיין לסלולרי החדש של גוגל - הפרסומת עושה הכל חוץ מלצעוק – "חבר'ה! אני כמו אייפון!".
הרקע הלבן המוכר מפרסומות האייפון כמו זו למעלה וה-Mac vs. PC, האופן בו צורת הגלילה מודגשת כדי להבהיר שזה ממש כמו אייפון. רק של גוגל. גם אנחנו מגניבים.
אפילו הקריאיטיב די צולע – HP השתמשו בסדרת סלבס כדי להעביר חווית פרסונליזציה של מכשיר אלקטרוני כבר לפני שנתיים.
אבל כולם רוצים להיות אייפון. ובתור משתמש די ברור לי למה.

3_
משום מה כולם בארץ נורא מתעניינים אם כבר הייתי במסיבה של אחוות סטודנטים.
אז התשובה היא שבינתיים לא. אני מניח שבתור ניסוי אנתרופולוגי אני אנסה פעם ואחזור (או שלא...) לדווח.
בינתיים תראו איך נראית הכניסה לבית שבו גרים יחדיו 30 אלכוהוליסטים בני 19 עם הורמונים מפותחים יתר על המידה.
דומינוס פיצה, אשר המטה העולמי שלה נמצא ממש פה בעיר, מיתגה יפה ובזול כמעט את כל בתי האחווה בקמפוס.


4_
סוף סוף אני יכול פה לראות בזמן אמת את אחת הסדרות האהובות עלי - Mad Men.
הסדרה עטורת הפרסים מתרחשת במשרד פרסום בניו יורק של שנות ה-60 ונהנית מסטיילינג המדהים שנותן לסדרה נופך אותנטי לחלוטין.
הסטיילינג אכן עורר שיחה רבה בקרב צופי התכנית והוביל להברקה נהדרת – שת"פ מקורי בין סדרת טלוויזיה לחברת אופנה (בננה ריבפליק) תחת השם Mad About Suits.
בכל אחד מ-400 סניפי בננה ריבפליק תוכלו לבחור בין מספר מדריכים אשר יעזרו לכם בסטיילינג אישי ע"פ הדמות החביבה עליכם.
אז אם אתם חולמים להיות צ'רמרים כמו דון דרייפר, מחכים לכם בבננה ריפליק.


זהו להפעם חברים, שתהיה שנה מעולה!
שתצליחו בכל מה שתעשו ותגשימו את כל חלומותיכם!

אסף
אן ארבור, מישיגן